تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست، بلکه یک نیروی مولد، پیش‏‌برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 10 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سردار سید محمود میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی قم، اظهار داشت: در حکومت‌های غیراسلامی حکومت مسئول نظم، انضباط، امنیت، توسعه و رفاه مادی است و در یک کلام مسئول اداره امور دنیایی مردم است و کاری به امور آخرتی مردم ندارد.

وی تصریح کرد: در نظام اسلامی حکومت وظیفه سرپرستی همه جانبه فرد و جامعه را در مسیر تکامل الهی برعهده دارد و حاکم اسلامی باید علاوه بر تامین نیازهای دنیایی مردم برای تأمین نیازهای آخرتی مردم هم کار و بسترسازی کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حاکم اسلامی در عصر حضور امام معصوم(ع) به عنوان نایب خاص و در عصر غیبت به عنوان نایب عام شناخته می‌شود، افزود: وقتی مالک اشتر از طرف امیرالمومنین(ع) به مصر اعزام شد، نایب خاص ایشان بود، ولی در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) امام (ره) و امام خامنه ای به عنوان نایب عام مطرح هستند و آمده‌اند تا هم امور دنیایی مردم و هم امور آخرتی آنان را تمشیت کنند.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌های سخت و نرم نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های حاکمیتی قابل تفکیک و جدایی نیست، تصریح کرد: وظیفه پلیس در حکومت اسلامی فقط جلوگیری از تخلفات مشهود نیست بلکه به علت به هم تنیدگی موضوع‌های اجتماعی باید نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشد و به تعبیر دیگر نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست، بلکه یک نیروی مولد، پیش‌برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :