رییس هیات کشتی استان اردبیل گفت: این هیات از اعزام کشتی گیران استان اردبیل به مسابقات بین المللی و خارجی حمایت می کند.
کد خبر: ۱۰۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 26 September 2015
داور جدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت فدراسیون کشتی و هیات کشتی استان نه تنها در اعزام کشتی گیران به مسابقات خارجی و بین المللی منعی وجود ندارد بلکه حمایت هم می کنیم.
وی گفت: با برنامه ریزی های اعلام شده کشتی اردبیل در سال های نه چندان دور دچار تغییر و تحول عظیمی می شود و انتظار می رود در خانه کشتی اردبیل شاهد برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی باشیم که این امر نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استان است.
وی اظهار کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی کشتی نوجوانان کشور در رشته فرنگی به فدراسیون کشتی اعلام شده و در صورت موافقت فدراسیون کشتی این مسابقات در اردبیل با یاد و نام رحیم علی آبادی برگزار می شود و ما آمادگی میزبانی این مسابقات را به نحو شایسته داریم.
او بیان کرد: همچنین دومین دوره جشنوراه بزرگ کشتی در اسفند ماه تا پایان امسال در اردبیل برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه 9 نفر از کشتی گیران نونهال اردبیل به اردوی بستر سازی تیم ملی کشتی نونهال دعوت شدند، اضافه کرد: اردوی تیم ملی کشتی نونهالان، سوم تا نهم مهرماه در شهرستان پارس آباد مغان برگزار می شود تا تیم ملی کشتی کشورمان خود را برای مسابقات بین المللی آماده کند.
جدی گفت: استان اردبیل در سال های گذشته کشتی گیران مطرح و نام آوری همچون احد پازاچ و علی اشکانی را به کشور معرفی کرده و کشتی گیران اردبیل سهم به سزایی در افتخارآفرینی تیم ملی در میادین بین المللی داشتند.
رییس هیات کشتی استان افزود: تاکنون کشتی گیران استان اردبیل در 32 اردوی تیم ملی کشتی شرکت کرده اند و استان اردبیل ظرفیت های بسیار خوبی در کشتی فرنگی و آزاد دارد و امیدواریم با حمایت مسئولان استان شاهد درخشش کشتی گیران اردبیی در میادین ملی و بین المللی باشیم.
وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 200 ورزشکار کشتی گیر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه بوده که این امر نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان این که یکی از سیاست های اصلی هیات کشتی استان اردبیل برگزاری مسابقات کشوری و بین المللی و شناسایی استعدادهای ورزش کشتی در رده های سنی مختلف است گفت: برای تحقق این امر برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام شده است که در مدتی کوتاه نتایج این اقدامات برای همگان بیان می شود.
او بیان کرد: در مدت یک سال مسئولیت در هیات کشتی استان با تلاش و کوشش پیشکسوتان دوره های مختلف داوری و مربیگری در رشته های کشتی آزاد و فرنگی در استان برگزار شده است که هدف اصلی از برگزاری این دوره ها آمادگی همه جانبه داوران و مربیان کشتی در استان می باشد تا شاهد توسعه کشتی در استان باشیم.
وی افزود: اخلاق، ادب، مردانگی و پهلوانی در رشته کشتی حرف اول را می زند و اخلاق و منش پهلوانی ورزشکارن کشتی اردبیل در دنیا زبان زد عام و خاص است و کشتی اردبیل رفته رفته با حمایت مسئولان و پیشکسوتان به جایگاه والای خود خواهد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :