امروزه با افزایش درآمد سالن های زیبایی و تمایل افراد به رسیدگی به زیبایی ظاهری خود ، سالن های آرایش و زیبایی به طور فزاینده‌ای محبوب شده اند . این سالن‌ها علاوه بر آن که یک کسب و کار هستند راهی برای بهبود ظاهر مشتریان نیز می باشند.
کد خبر: ۱۰۱۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 12 December 2021

مراحل تاسیس سالن آرایش و زیبایی چیست و چگونه می توان کسب و کار خود را راه اندازی نمود؟

امروزه با افزایش درآمد سالن های زیبایی و تمایل افراد به رسیدگی به زیبایی ظاهری خود ، سالن های آرایش و زیبایی به طور فزاینده‌ای محبوب شده اند . این سالن‌ها علاوه بر آن که یک کسب و کار هستند راهی برای بهبود ظاهر مشتریان نیز می باشند.

مراحل تاسیس سالن آرایش و زیبایی

1. گذراندن دوره های آرایشگری و کسب مدرک

قبل از آنکه به دنبال تاسیس سالن آرایش و زیبایی باشید ابتدا باید دوره های تئوری و عملی آرایشگری را در آموزشگاه های معتبر گذرانده و موفق به کسب مهارت های فنی و حرفه ای شوید تا بتوانید کسب و کار خود را راه اندازی نموده و به صورت مستقل کار کنید. دوره هایی مثل دوره آموزش پاکسازی پوست ، دوره آرایش و پیرایش ، دوره آرایش دائم و ... از جمله مهارت هایی هستند که یک آرایشگر موفق باید بلد باشد. 

2. دریافت جواز کسب و کار

آرایشگری یکی از شغل های بسیار حساسی است که به دلیل استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی نیاز به مجوز از اتحادیه آرایشگران و دریافت کارت از وزارت بهداشت می باشد تا مشتری اطمینان حاصل کند که سالن آرایشی معتبر بوده و بر طبق اصول بهداشتی فعالیت می کند.

برای دریافت جواز کسب و کار باید یک سری مراحل گذرانده شود که شامل مراجعه به شعبه مرکز فنی حرفه ای نزدیک به کسب و کار و ثبت نام کردن در پرتال و پر کردن فرم های مربوطه، گرفتن عدم سوء پیشینه و... می باشد . سپس تمام مدارک به هیئت نظارت استان فرستاده شده تا موافقت نامه صادر شود.

پس از صدور موافقت نامه فرد باید طی شش ماه مکانی را که برای تاسیس سالن در نظر دارد که این مکان حتماً باید در یک ساختمان اداری و تجاری باشد به همراه اسم انتخابی برای سالن و لوازم و تجهیزات مورد نیاز را به اتحادیه معرفی کند.

قابل ذکر است که سالن آرایشی زنان نباید نزدیک به محل کسب و کار و مراکزی که مردانه هستند مانند تعمیرگاه ها ، خدمات مرتبط با خودرو مانند باطری سازی، صافکاری، مکانیکی و... و همچنین آرایشگاه مردانه ، آموزشگاه مردانه ، نمایشگاه های خودرو و به طور کلی جایی که مشاغل غیر مرتبط در آن وجود دارد، قرار داشته باشد.

آشنایی با مراحل و نیازمندیهای راه اندازی سالن زیبایی زنانه

تجهیزات مورد نیاز برای تاسیس سالن شامل چیست؟

به طور کلی برای راه اندازی سالن آرایش و زیبایی یک سری تجهیزات مورد نیاز است تا آرایشگر بتواند با توجه به این تجهیزات کار خود را به نحو احسن انجام دهد.

این تجهیزات شامل صندلی مخصوص اصلاح، سشوار، بابلیس، قیچی، اتو مو ، سرشور، صندلی مخصوص میکاپ، تخت مخصوص اپیلاسیون، صندلی پدیکور و میز ناخن، کابین های مخصوص دوش، کمد و قفسه برای چیدن وسایل ، انواع شانه و برس. انواع لوازم آرایش، رنگ مو، نرم کننده، شامپو و ماسک های صورت و مو می باشد.

برای تاسیس آرایشگاه چه هزینه هایی باید تامین شود؟

موسس آرایشگاه باید بودجه لازم برای اجاره یا خرید سالن آرایشی را داشته و همچنین بتواند تجهیزاتی که برای برپا کردن سالن لازم است را تامین کند.

وجود یک نمای زیبا و دکوراسیون شیک در سالن های آرایشی یکی از موارد مهمی است که باعث جذب مشتری می شود . بنابراین لازم است موسس بودجه  لازم را برای خریدن دکوراسیون انتخابی خود و سایر وسایلی که برای تزیین سالن استفاده می شوند کنار بگذارد.

دریافت مجوز از اتحادیه آرایشگران نیز هزینه هایی دارد که باید در هنگام تاسیس سالن آرایش و زیبایی در نظر گرفته شوند.

هنگام تاسیس آرایشگاه ممکن است لازم به خرید رایانه و لوازم جانبی مختلف و دیگری نیز باشد همچنین باید هزینه های مربوط به قبوض آب و برق و گاز نیز تخمین زده شده و جزء هزینه های آرایشگاه در نظر گرفته شوند.

یکی دیگر از هزینه هایی که در هنگام تاسیس سالن آرایشی باید آن را در نظر بگیرید هزینه دستمزد استخدام شاگرد یا وردست می باشد. آرایشگری یکی از مشاغلی است که به تنهایی قابل انجام نبوده و نیاز است که آرایشگر برای خود شاگرد یا کارآموز داشته باشد.

افتتاح یک سالن زیبایی کار بزرگی است اما اگر مشتاق ارائه خدمات  فوق العاده به مشتریان خود هستید شانس موفقیت شما افزایش می یابد . با داشتن صلاحیت ها و گذراندن دوره های آموزشی و دست یافتن به مهارت های خیره کننده در خدماتی که به مشتریان ارائه می ‌کنید و همچنین با دارا بودن صبر و حوصله زیاد می‌توانید سالن زیبایی خود را افتتاح و آن را به بهترین شکل ممکن اداره کنید.

برای شرکت در دوره های آموزشی آرایش و زیبایی در تهران ، با آموزشگاه مریم رحیمی فرد تماس بگیرید.

 تلفن : ۸۸۴۸۷۴۶۴ – ۰۲۱

www.maryamrahimifard.com

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :