معاون آینده‌پژوهی موسسه سراج گفت: فضای مجازی تمام معادلات دنیا را تغییر خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 02 October 2015
معاون آینده‌پژوهی موسسه سراج گفت: فضای مجازی تمام معادلات دنیا را تغییر خواهد داد.

به گزارش فارس، محمدرضا عرب‌ در کارگاه فضای مجازی شبکه روشنگران فرهنگی بسیج با بیان اینکه آینده‌نگری یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در میان کاربران هر روز سرعت بیشتری می‌گیرد به طوری که امروزه تعداد کاربران اینترنت در دنیا 3 میلیارد نفر و در ایران 40 میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه فضای مجاری قابل مقایسه با سایر پدیده‌های جامعه نیست، افزود: در آینده شاهد پدیده‌هایی هستیم که صنعت، ارتباطات و تمام جوانب زندگی افراد جامعه را دگرگون خواهد کرد.

معاون آینده‌پژوهی موسسه سراج با بیان اینکه چاپ سه بعدی باعث افزایش بی‌سابقه تولید قطعات مختلف خواهد شد، تصریح کرد: واقعیت افزوده؛ اتفاقی است که در آینده نه چندان دور ظرف پنج تا 6 سال آینده محقق خواهد شد و در کنار واقعیتی که پیش روی ماست اطلاعات مختلفی به افراد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با فضای مجازی همه معادلات دنیا تغییر خواهد کرد، ادامه داد: در دنیایی که فضای مجازی در همه مسائل ورود پیدا کند مشکلاتی مانند ترافیک حل و صنایعی چون توریست منسوخ خواهد شد.

عرب با اشاره به اینکه شاید نوشتن و خط نیز در دنیای آینده منسوخ شود، خاطرنشان کرد: حریم خصوصی از بین خواهد رفت و صاحبان شبکه‌ها حاکمان واقعی خواهند شد، دولت‌ها نیز دیگر همه قدرت‌ را در دست نخواهند داشت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :