معاون گردشگری استان خبر داد؛
قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: ستاد بزرگداشت روز جهانی جهانگردی با حضور مدیر کل، معاونان و مسئولان و کارشناسان مرتبط اداره کل، مدیران کل و نمایندگان تام الاختیار 17 دستگاه عضو ستاد به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت گرامی داشت این روز در استان اردبیل تشکیل شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ 02 October 2015
معاون گردشگری استان اردبیل از اجرای 32 برنامه گردشگری، فرهنگی و هنری متنوع به مناسبت گرامی داشت روز جهانی جهانگردی در این استان خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: ستاد بزرگداشت روز جهانی جهانگردی با حضور مدیر کل، معاونان و مسئولان و کارشناسان مرتبط اداره کل، مدیران کل و نمایندگان تام الاختیار 17 دستگاه عضو ستاد به منظور اتخاذ تدابیر لازم جهت گرامی داشت این روز در استان اردبیل تشکیل شد.

وی با اشاره به اعلام بازدید رایگان از موزه های استان در پنج مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی و اعطای تخفیف 50 درصدی جامعه مراکز اقامتی و مجتمع های آب درمانی از سوی جوامع و انجمن های صنفی تأسیسات و مؤسسات گردشگری و انجام تبلیغات محیطی و ارسال پیامک از سوی این انجمن ها، افزود: اجرای مسابقه و نواختن زنگ گردشگری با حضور مسئولان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز جهانی گردشگری و تشریح اقدامات و آشنا کردن دانش آموزان با اهمیت صنعت گردشگری و برگزاری مراسم سخنرانی در مدارس مرکز استان و شهرستان ها از دیگر برنامه های اجرا شده در این هفته بود.

این مقام مسئول از نصب بنر و پلاکارد با شعار " هر گردشگر یک فرصت " در میادین و سطح شهر و تأسیسات گردشگری استان و مقابل ورودی دانشگاه های محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاداسلامی و دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: همچنین نقشه شهر اردبیل برای آشنایی دانشجویان جدید الورود با جاذبه های توریستی مقابل دانشگاه ها نصب شده است.

تقی زاده به نمایش و پخش قابلیت های گردشگری استان به ویژه برنامه های گردشگری با هماهنگی صدا و سیمای مرکز اردبیل جهت آشنایی مردم و گردشگران با صنعت و جاذبه های گردشگری استان اشاره و خاطر نشان کرد: همچنین به مناسبت این روز مصاحبه تلویزیونی با مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برنامه " تزه گون " ( روز تازه ) صدا و سیما و مصاحبه تلوزیونی و رادیویی با کارشناسان معاونت گردشگری جهت تشریح اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و معرفی توانمندی های استان در حوزه های مختلف گردشگری انجام شد.

وی با اشاره به برگزاری تورهای رایگان اردبیل گردی برای گردشگران و علاقمندان و دانشجویان جدیدالورود با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل اوقاف و امور خیریه، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه صنفی راهنمایان تور استان اردبیل، تصریح کرد: همچنین تورهای استان گردی و اردبیل گردی برای گردشگران با همکاری انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه راهنمایان تور به مناسبت روز جهانی جهانگردی برپا شد.

معاون گردشگری استان از اعزام یک خانواده عشایری به تهران برای نمایش و آشنایی گردشگران با سبک زندگی آنان خبر داد و اظهار داشت: همچنین مسابقه نقاشی تحت عنوان شعار روز جهانی جهانگردی " هر گردشگر یک فرصت "، پیاده روی خانواده دور دریاچه شورابیل اردبیل، نمایشگاه عکس در تالار خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و همایش پاکسازی منطقه نمونه گردشگری جنگل فندقلو به مناسبت گرامی داشت روز جهانی جهانگردی برگزار شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برنامه های دیگری از جمله اجرای موسیقی های محلی و برنامه های شاد و گروه موسیقی عاشیقلار استان به مناسبت گرامی داشت این روز تدارک دیده شده بود که به دلیل اعلام عزای عمومی در پی فاجعه منا لغو شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :