رئیس انستیتو پاستور شمال کشور از اجرای طرح مقابله با هاری به‌صورت پایلوت در ۱۸ روستای مازندران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴ 02 October 2015
به گزارش تابناک مازندران محسن آسوری در حاشیه بازدید فرماندار ویژه آمل در گفتگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت‌های منطقه در بحث هاری فعالیت‌هایی را داشتیم که طرح مقابله با هاری را به‌صورت آزمونه در ۱۸ روستای منطقه اجرا کردیم.
آسوری تصریح کرد: آزمایشگاه‌های متعددی در انستیتو پاستور وجود دارد که در بخش‌های میکروبی، ویروسی، آب، غذا و کشت سلول در حال فعالیت هستند.
وی بابیان اینکه اولین پژوهشکده در کشور هستیم که بحث آب و غذا فعالیت می‌کنیم، افزود: یک سالی است که توانستیم کیت حلال و حرام را بسازیم ولی متأسفانه حتی یک مشتری را هم نداشتیم که از فرمانداری تقاضا می‌کنیم که در این بحث با ما همکاری کند.
رئیس انستیتو پاستورشمال کشور ادامه داد: با کمک خیرین و بخش خصوصی مراکز رشد پژوهشکده پاستور شمال کشور جزو موفق‌ترین مراکز رشد بوده است و امسال توانستیم قطب مراکز رشد وزارت بهداشت شویم.
دکتر محسن آسوری با اعلام اینکه ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در انستیتوپاستورشمال فعالیت می‌کنند، بیان داشت: در هیچ کدام از دانشگاه‌های شمال کشور به میزان انستیوپاستور شمال شرکت دانش‌بنیان وجود ندارد.
این مسئول از بهره برداری دو طرح انستیتو پاستور شمال هم‌زمان با سفر ریاست جمهوری به مازندران خبر داد و گفت: اجرای طرح  آزمونه بیوتکنولوژی دانش‌آموزی در استان مازندران با همکاری ستاد زیست‌فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و اداره کل آموزش پرورش مازندران را پیگیری می کنیم که امیدواریم هم‌زمان با سفر دکتر روحانی در آمل افتتاح شود.
وی به دومین طرح انستیو پاستور شمال اشاره کرد و افزود: رایانش زیستی دومین طرح ما بوده است که سعی داریم با اجرای این طرح اولین بیمارستان شخصی‌سازی پزشکی کشور را در شهرستان آمل در آینده نزدیک افتتاح کنیم.
آسوری بابیان اینکه انستیتو پاستور شمال کشور از سال ۱۳۷۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، بیان داشت: این نهاد باهمت گروهی از خیرین باهدف ارائه خدمات انستیتو پاستور به ۵ استان شمالی یعنی سمنان، اردبیل، مازندران، گیلان و گلستان احداث‌شده است.
وی با تاکید براینکه انستیتو پاستور شمال کشور در شش حوزه فعالیت می‌کند، گفت: با بسیاری از دانشگاه‌های داخلی و خارجی توانستیم ارتباطاتی برقرار کنیم و دامنه کارهای بین‌المللی این نهاد در حال گسترش بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :