مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید با هدف بازگرداندن کودکان کار به آغوش مدرسه لیست افراد شناسایی شده به آموزش و پرورش استان ارائه شد.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 03 October 2015

رویا احمدیان در گفتگو باخبرنگار مهروظیفه بهزیستی در خصوص ساماندهی وضعیت تحصیلی و زندگی کودکان کار را بازگرداندن این کودکان به کانون خانواده و ساماندهی آن ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کودکان شناسایی شده تحت مشاوره قرار می گیرند، تاکید کرد: در این میان برای اینکه از کار کودک جلوگیری شده و به آغوش خانواده و مدرسه بازگردد در صورتی که سرپرست داشته یا نداشته باشد تحت مشاوره مددکاری قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان با تاکید به اینکه کار کردن برای کودک زیر ۱۵ سال صحیح نبوده و شخصیت وجودی وی را با شغل های کاذب زیر سوال می برد، متذکر شد: هدف از آموزش و مشاوره تفهیم این موضوع به خانواده کودک است تا فرصتی فراهم آورند به درس و تحصیل خود بپردازد.

وی این تصور را که کودک برای پختگی در آینده باید از سنین پایین کار کند، نادرست دانست و افزود: نباید به بهانه چنین تصوری فرصت تحصیل و تفریح از کودک سلب شود.

احمدیان سرنوشت کودکان شناسایی شده را اینطور عنوان کرد که اگر کودک خانواده داشته باشد بعد از خانواده درمانی به آغوش خانواده باز می گردد و گروهی که خانواده و سرپرست مشخص ندارند توسط بهزیستی اردبیل نگه داری می شوند.

وی با بیان اینکه در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان سه کودک در این شرایط نگه داری می شوند، ادامه داد: برای این گروه از کودکان زمینه حضور در مدرسه فراهم می شود و علاوه بر این سایر نیازهای آن ها نیز تا حد امکان تامین می شود.

مدیر کل بهزیستی استان در پاسخ به این سوال که چرا برخی از این کودکان با وجود آغاز مدارس به آغوش مدرسه بازنگشته اند، متذکر شد: ما لیستی از کودکان کار شناسایی شده که باید آموزش و پرورش در ترغیب به تحصیل آن ها ورود کند به این نهاد اجرایی ارائه کردیم.

احمدیان به تعداد مشخص این لیست اشاره نکرد و متذکر شد: اخیرا در نشست های مشترک از معاون ابتدایی آموزش و پرورش نیز درخواست کردیم که وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل را پیگیری کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :