معاون سلامت دامپزشکی استان گفت: با توجه به آغاز کوچ قشلاقی عشایر به استان بوشهر دام‎ها قبل از ورود به مناطق عشایر نشین این استان علیه بیماری‎ها واکسینه می‎شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 05 October 2015
تابناک بوشهر: محمد مهدی سیمیرونی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه حفظ سرمایه‎های دامی از وظایف ذاتی دامپزشکی است اظهار داشت: در این زمینه اتحادیه و صنف دامداران باید همراه و همیار سازمان دامپزشکی باشند.

وی انجام به موقع واکسیناسیون دام‎ها و سمپاشی اماکن دامی را یکی از رسالت‎های مهم اتحادیه دامداران دانست و تصریح کرد: اتحادیه و صنف دامداران باید همراه و همیار مجموعه دامپزشکی باشند تا بهداشت و سلامت جمعیت دامی استان مهیا شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان با بیان اینکه برای کنترل بیماریهای نو پدید دامی  باید آمادگی لازم فراهم شود افزود: خوشبختانه فعالیت‎های موثری از طرف اتحادیه دامداران و دامپزشکی انجام شده که نتیجه این همکاری کنترل و کاهش برخی از بیماریهای دامی بوده  و در همین حال باید برای مقابله با بیماریهای نو پدید هم  آمادگی لازم برای کنترل آنها فراهم شود.

سیمیرونی با بیان اینکه نیروهای متخصص دامپزشکی استان پاسخگوی مشکلات دامداران است گفت: با توجه به اینکه بیشتر دام‎های استان بوشهر درمنطقه دشتستان مستقر هستند به همین سبب کلینیک مرجع شبکه دامپزشکی استان بوشهر در شهرستان دشتستان پاسخگوی نیازهای دامداران است.

وی تاکید کرد: در دیگر نقاط استان بوشهر دامپزشکان بخش دولتی و خصوصی این وظیفه مهم بر عهده دارند.

معاون دامپزشکی استان بوشهر از کوچ قشلاقی عشایر به استان بوشهر خبرداد و افزود: با توجه به آغاز کوچ قشلاقی عشایر  دام‎های عشایر قبل از ورود به مناطق قشلاقی استان بوشهر علیه بیماری‎های دامی واکسینه می‎شوند.

سیمرونی باتاکید بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای دامی بیان کرد: به منظور حراست از سرمایه دامی استان در واحدهای گاوداری صنعتی و پرواربندهای گوساله، از اتحادیه و تشکل‎های دامداران باید ضمن رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای خود و کاهش تردد و رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‎ای، نسبت به تهیه واکسن تب برفکی به هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان از منابع رسمی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در صورت هماهنگی بین اتحادیه دامداران و دامپزشکی، بیماریهای مسری دامی در استان بوشهر کنترل و کاهش می‎یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :