معاون بازرگانی سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: نبود اعتبار برای تعمیر و تجهیز انبارهای غله، موجب فرسایش تدریجی فضاهای انبارهای غله در این استان شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 06 October 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حاکم نجفی اظهار کرد: از سال 85 هیچ اعتباری برای ساخت، توسعه و تجهیز انبارهای غله استان تخصیص نیافته و همین باعث شده تا این انبارها رو به فرسودگی گذاشته و از مدار استفاده خارج شوند.

وی ظرفیت انبارهای این سازمان را حدود 40 هزار تن عنوان کرد و گفت: اکنون 20 انبار مربوط به بخش دولتی با ظرفیت 20 هزار و 500 تن و 38 انبار بخش خصوصی با ظرفیت 19 هزار و 900 تن از سوی این سازمان مدیریت می شوند.

وی اعتبار مورد نیاز برای تجهیز و استانداردسازی شبکه انبارهای دولتی موجود در خراسان شمالی را دو میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: برای ساخت انبارهای مورد نیاز شرکت های تعاونی روستایی نیز مجموعا با ظرفیت چهار هزار و 750 تن، به 47 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

نجفی همچنین به کمبود فضای انبارداری در این استان اشاره کرد و گفت: علی رغم تولید بالای محصول در برخی مناطق استان، نبود انبار برای ذخیره سازی آن کشاورزان و این سازمان را دچار مشکل کرده است.

استان خراسان شمالی که محور اصلی توسعه آن بر پایه کشاورزی تعریف شده 300 هزار تن انبار دولتی و خصوصی برای ذخیره سازی محصولات کشاورزی دارد که 40 هزار تن آن در اختیار سازمان تعاون روستایی است.

این استان 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه یک میلیون تن محصول کشاورزی و باغی از این سطح تولید می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :