بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با یک شرکت فرآوری زعفران در خراسان جنوبی مشارکت مالی کرد
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 07 October 2015

به گزارش ایرنا از بنیاد برکت، با وجودی که کشاورزان رنج تولید و برداشت محصول گران بهای زعفران را به جان می خرند، اما بعضاً سود سرشار آن نصیب واسطه ها می شود، در چنین شرایطی بنیاد «برکت» وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای حمایت از کشاورزان وارد عمل شده است.
با مشارکت بنیاد«برکت» با یک شرکت درجه بندی و فرآوری زعفران در خراسان جنوبی، پیش بینی می شود سال آینده این محصول به طور مستقیم وارد بازار شود.
مدیرعامل شرکت نفیس زعفران بهستان گفت: استان خراسان جنوبی به دلیل تنوع آب و هوایی مناسب، دومین قطب تولیدکننده زغفران در کشور است، ولی متاسفانه به دلیل نداشتن ارتباط مستقیم بازار داخلی و خارجی با تولیدکنندگان اصلی طلای سرخ، سود ناشی از تولید به جای کشاورزان نصیب واسطه ها می شود.
جاوید رحیمی، با بیان این مطلب تصریح کرد: راه اندازی شرکت مذکور با سرمایه گذاری کل 19 میلیارد و 545 میلیون ریال در منطقه ی محرومی همچون خراسان جنوبی با مشارکت 49 درصدی بنیاد برکت، این فرصت را فراهم می کند که علاوه بر اشتغالزایی بومیان، از حلقه های واسطه گری کاسته شود و کشاورزان به قیمت واقعی تولیدات خود را به فروش برسانند.
رحیمی با بیان اینکه مراحل بسته بندی زعفران بایستی پس از خشک شدن محصول انجام شود، افزود: با مشارکت بنیاد برکت، دستگاه های فرآوری و بسته بندی نصب و راه اندازی تا پایان سال انجام می شود.
به گفته وی، پیش بینی می شود بالغ بر 4 تن زغفران علاوه بر فرآوری و بسته بندی به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.
وی مشارکت بنیاد برکت در این زمینه را اقدامی مؤثر در حذف واسطه گران دانست و افزود: همواره به دلیل نوسانات قیمتی زعفران، بیش ترین سود نصیب واسطه گران شده است و با وجود تلاش مسئولان برای حذف آن ها، هم چنان بازار زغفران در کنترل حلقه های واسطه گری است.
وی ادامه داد: بنابراین شرکت ما با مشارکت بنیاد برکت، در راستای کمک به این امر پا به عرصه ی تولید و فرآوری، همچنین بسته بندی و صادرات آن گذاشته و در این راه بنیاد برکت کمک شایان توجهی کرده است.
مدیرعامل شرکت نفیس زعفران بهستان افزود: ظرفیت اشتغالزایی مستقیم در این شرکت 48 نفر است، ضمن اینکه زمینه اشتغال غیرمستقیم برای بیش از 3 هزار نفر نیز فراهم شده است که این میزان اشتغال برای منطقه ی محروم و کم تر توسعه یافته ی خراسان جنوبی بسیار حایز اهمیت است.
وی تصریح کرد: سال آینده با توجه به نیاز بازارهای داخلی و خارجی، زغفران به طور مستقیم و به صورت بسته بندی شده عرضه خواهد شد و پیش بینی می شود با حذف سودجویان معادل 50 درصد محصول را به بازارهای داخلی و مابقی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی براساس نیاز آن ها صادر کنیم.
رحیمی افزود: بنیاد برکت، در استان خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان های محروم کشور بارقه ای از امید را برای ساکنان این مناطق فراهم کرده است و امیدواریم به زودی شاهد رفع محرومیت در مناطق مختلف کشور باشیم و با حذف واسطه ها، تولید داخلی و به خصوص کشاورزان مورد حمایت قرار گیرند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :