رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزن گفت: 870 خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی شهرستان رزن هستند.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷ 10 October 2015
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزن گفت: 870 خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی شهرستان رزن هستند.

به گزارش فارس؛اسماعیل رستم‌خانی  با بیان اینکه 870 خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی شهرستان رزن هستند، اظهار کرد: پرداخت مستمری ماهانه به زنان سرپرست خانوار، ارائه دفترچه درمانی به مددجویان، پرداخت هزینه‌های درمانی با توجه به بودجه بهزیستی، معرفی زنان بی‌سرپرست از طریق بهزیستی به ادارات برای گرفتن امتیاز انشعابات آب، برق و گاز از جمله خدمات این اداره است.

وی ادامه داد: دو مجتمع خصوصی زیر نظر بهزیستی به زنان بی‌سرپرست خدماتی چون مددکاری، معرفی برای حرفه‌آموزی، اشتغال و معرفی به مراکز مراکز مشاوره، بازدید از منازل مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام اقدامات بازتوانی مددجویان، ارائه خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان برای افراد زیر پوشش را انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزنتصریح کرد: این زنان بیشتر برای تأمین معاش مشکل دارند که بهزیستی شهرستان در این راستا با توجه به تخصیص اعتبارات، کمک هزینه‌ای به این افراد پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: نبود امکانات حرفه آموزی در روستاها، بالا بودن هزینه‌ ایاب و ذهاب به مراکز شهری و مهمتر از آن فرهنگ عامه در خصوص حضور زنان بی‌سرپرست در جامعه موجب خانه‌‌نشینی و عدم حضور آنها در جامعه شده است.

رستم‌خانی افزود: بهزیستی رزن به مددجویان این شهرستان نیز تا سقف یک‌میلیون تومان کمک هزینه ازدواج پرداخت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر مشکلات این قشر مربوط به اشتغال و کسب درآمد است، با ایجاد زمینه اشتغال در کارگاه‌هایی که بیشتر کارکنان آنها زنان هستند و ایجاد زمینه مهارت‌آموزی آنها در نزدیکترین محل سکونت، می‌توان کمک شایانی به این خانواده‌ها کرد.

رئیس سازمان بهزیستی شهرستان رزنخاطرنشان کرد: همکاری نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی در کمک به رفع مشکلات زنان بی‌سرپرست می‌تواند تا حدودی این مشکلات را کاهش دهد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :