رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان از برگزاری شب شعر حافظ به مناسبت روز بزرگداشت حافظ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 10 October 2015
 محمود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: شهرستان پارسیان حدود 50 شاعر دارد که در مناسبت‌های مختلف شب‌های شعر حضوری پر شوری دارند.
 
وی اضافه کرد: حافظ یکی از شاعران بزرگ و صاحب سبک در کشور به حساب می‌آید که بسیاری از شاعران از اشعار وی اقتباس می‌کنند و تاکنون تضمین‌های زیادی توسط شاعران منطقه و شهرستان بر اشعار حافظ زده شده است.
 
این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان پارسیان به دلیل بافت سنتی و بومی در زمان‌های نه چندان دور مردمانی با طبع شعر بالایی داشته و در نشست‌های فامیلی حافظ‌خوانی، نوری‌خوانی و سعدی‌خوانی داشته‌اند که نشان از بلوغ فرهنگی و ادبی مردم پارسیان دارد.
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان همچنین خاطرنشان کرد: بزرگداشت حافظ با حضور مسئولان فرهنگی استان و جمعی از شاعران اعزامی از مرکز استان 20 مهر در مجتمع فرهنگی هنری کوثر شهرستان برگزار می‌شود.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در پایان یادآور شد: این اداره با توجه به رسالتی که بر عهده دارد، تقریباً برای گرامیداشت تمامی شاعران مطرح ملی برنامه‌ریزی کرده است و در آینده نیز بزرگداشت فردوسی، سعدی و دیگر شاعران برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :