هنر اصلی کمیته امداد،شناسایی خانواده های آبرومند و نیازمندان واقعی است و سازوکاری باید تعریف شود تا وظیفه خودمان را در خصوص رسیدگی و شناسایی نیازمندان واقعی انجام دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶ 06 March 2015

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار مدیران و معاونان کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان شرقی با وی، با بیان این که کمک‌های ماهانه این نهاد به خانواده‌های تحت پوشش نمی‌تواند به تنهایی جوابگوی نیازهای آنها باشد، تاکید کرد: لازم است برای توانمندسازی و خودکفایی این خانواده‌ها و بی‌نیاز شدن آنها از کمک‌های کمیته امداد، آموزش‌های مهارتی و خوداشتغالی به آنها ارایه شود.

وی، تنوع‌بخشی به خدمات کمیته امداد و توجه این نهاد به نیازهای فرهنگی و اجتماعی مددجویان را ارزشمند دانست و بر همراهی سازمان‌های فرهنگی در این خصوص تاکید کرد.

جبارزاده با اشاره به سیره حضرت امام علی(ع) و معصومین بزرگوار در سرکشی و رسیدگی به ایتام و نیازمندان، گفت: کمیته امداد با تاسی از این سیره تاسیس شده است و این نهاد نباید در انجام این فعالیت مقدس، خود را تنها ببیند.

وی با بیان این که نیازمند همنشینی با خانواده‌های نیازمند و ایتام هستیم، اظهارکرد: هنوز هستند خانواده‌های نیازمند و آبرومندی که با سیلی صورت خود را سرخ می‌کنند و به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند.

جبارزاده بر شناسایی و دستگیری از این خانواده ها تاکید کرد و گفت: هنر اصلی کمیته امداد،شناسایی خانواده های آبرومند و نیازمندان واقعی است و سازوکاری باید تعریف شود تا وظیفه خودمان را در خصوص رسیدگی و شناسایی نیازمندان واقعی انجام دهیم.

جبارزاده بر شناسایی و دستگیری از این خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: مردم استان علاقه مند به کمک هستند و رفتار و کردار ما نباید موجب دلزدگی خیران شود.

وی با بیان اینکه باید حرمت افراد مددجو در موقع کمک به آنها حفظ شود، ابراز داشت: نیازمند همنشینی با خانواده های نیازمند و ایتام هستیم تا به وضعیت مالی و نیازهای آنها پی ببریم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر حفظ اعتماد عمومی نسبت به عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد و گفت: هزینه‌های غیرضروری می‌تواند بازدارنده بوده و موجب سلب اعتماد مردم از این نهاد حمایتی شود.

جبارزاده با تاکید بر ضرورت تداوم آموزش های مهارتی به مددجویان این نهاد حمایتی گفت: مستمری ماهانه هرگز نمی تواند جوابگوی نیازهای امروزخانواده های تحت پوشش باشد و باید ممدجویان را در این خصوص کمک کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم در این دیدار با بیان این که خوداتکایی مددجویان از طریق مهارت‌آموزی دغدغه خادمان در این نهاد حمایتی است، گفت: امسال 10 هزار و 632 مددجوی استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده و برای یک‌هزار و 463 نفر کاریابی شده است.

حسین دشتی با اشاره به توسعه شبکه‌های مردمی فعال در زمینه نیکوکاری، افزود: امسال 60 میلیارد ریال کمک مردمی توسط 47 مرکز نیکوکاری استان جمع‌آوری شده است.

وی، مجموع کمک‌های مردمی استان در سال جاری را یک‌هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مردم نوع‌دوست استان 96 میلیارد ریال در قالب صدقات، 131 میلیارد ریال در طرح اکرام ایتام، 270 میلیارد ریال زکات، 190 میلیارد ریال در قالب طرح رضوان (تامین مسکن نیازمندان)، 40 میلیارد ریال در طرح محسنین (حمایت از خانواده های غیر یتیم) و 39 میلیارد ریال در جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :