مدیر کمیته‌ امداد شهرستان نمین گفت: امسال یک هزار و 441 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 12 October 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حمید اکبریان بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی فرایند ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان کمیته امداد شهرستان نمین اظهار داشت: امسال یک هزار و 441 نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد بهره‌مند شده‌اند که این خدمات در زمینه‌های خانوادگی، فرهنگی، تحصیلی، تربیتی، شغلی، افسردگی و اضطراب به مددجویان تحت حمایت ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف کمیته‌ امداد از ارائه‌ این خدمات تقویت عزت نفس و خودباوری مددجویان است، بیان کرد: در راستای توانمندسازی، کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی و مصون ماندن خانواده‌های تحت پوشش از آسیب‌های اجتماعی چنین خدماتی در طول سال به آنان ارائه می‌شود.

اکبریان با بیان اینکه چنین کارگاه‌هایی برای ارتقای سطح فکری، فرهنگی، عقیدتی، دینی و علمی مددجویان تحت حمایت برگزار می‌شود، تصریح کرد: برگزاری جلسات مشاوره و راهنمایی یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد است تا بیش از پیش در راستای توانمندی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت قدم برداریم.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان نمین ارائه‌ چنین خدماتی را زمینه‌ساز سلامت روان مددجویان دانست و گفت: این نهاد توانسته است با برگزاری جلسات مشاوره‌ای متعدد برای رفع بسیاری از مشکلات مددجویان تحت پوشش راهکارهای مناسب و مؤثری را در عرصه‌های مختلف زندگی به آنان ارائه کند.

وی با تشریح اینکه کمیته‌ امداد با برگزاری کارگاه‌های مشاوره و راهنمایی برای مددجویان درصدد است تا آنان به توانایی‌های خود تکیه کنند، گفت: با ارائه‌ آموزش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کنیم تا مددجویان را به بهترین شکل ممکن برای ایجاد شغلی پایدار آماده سازیم.

مدیر کمیته‌ امداد شهرستان نمین با اشاره به میزان مستمری پرداختی به مددجویان افزود: در شهریورماه امسال بیش از یک میلیارد و 80 میلیون ریال به حساب سرپرستان یک هزار و 822 خانوار تحت پوشش این نهاد واریز شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه با پرداخت مستمری تلاش می‌کنیم تا نیازهای اساسی خانواده‌ها را مرتفع سازیم، اظهار کرد: خانواده‌های تحت پوشش با دریافت مستمری ماهانه‌ خود می‌توانند مایحتاج ضروری و مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی با بیان اینکه کمیته‌ امداد تلاش می‌کند تا مددجویان این نهاد تبدیل به کارآفرین موفق شوند، تصریح کرد: این نهاد مقدس با شناسایی ظرفیت و استعدادهای نهفته‌ در خانواده‌ها می‌کوشد تا آن دسته از مددجویان را که توانایی انجام کار و ایجاد اشتغال دارند را به سمت خوداتکایی سوق داده و آنان را به مرحله‌ توانمندی برساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :