پس از بیانیه خانه مطبوعات سازمان منطقه قشم مبنی بر محکوم کردن برخورد فیزیکی با یک خبرنگار ، روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم جوابیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ 12 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، در متن این جوابیه آمده است:
 
1-      با توجه به این نکته مهم که رسانه ها نقش بی بدیلی در ایجاد زیرساخت ها و توسعه و فرهنگ سازی جامعه دارند، این امر محقق نخواهد شد مگر با تنش زدایی و ایجاد آرامش و پرهیز از سیاه نمایی لذا از وظایف مهم اهل قلم این است که با دقت، امانتداری و با احساس مسئولیت به انعکاس اخبار و رویدادها اقدام نمایند چه بسا اخبار کذب و بی اساس موجب تنش و تشویش اذهان عمومی و بی اعتمادی مردم و مسئولین گشته؛ موجبات خدشه در امنیت عمومی را فراهم نمایند.
 
2-   انتظار می رود اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری های رسمی از منابع موثق تهیه شود که متاسفانه این مهم در انتشار بیانیه فوق  الذکر لحاظ نگردیده است چرا که با وجود نمایندگان نیروی انتظامی از ابتدای شروع ماجرا و بروز اختلاف اداری و دورن سازمانی دسترسی به اطلاعات مستند به راحتی امکان پذیر بوده و هست.
 
3-   در بیانیه منتشر شده، جایگاه ارزشمند و محترم اصحاب رسانه مورد خطاب قرار گرفته در صورتی که ماجرای پیش آمده صرفا یک اختلاف اداری برای باز پس گرفتن محلی بوده که بیش از این بر اساس حس نیت سازمان منطقه آزاد قدیم جهت انجام امور فرهنگی و رسانه ای هم راستا با اهداف سازمان و دولت تدبیر و امید به صورت موقت واگذار شده بوده است.
 
4-   به شهادت شاهدان عینی برخلاف ادعاهای مطرح شده در بیانیه هیچ برخورد فیزیکی با هیچ شخصی در طی بروز اختلاف صورت نگرفته است.
 
5-   خانه مطبوعات منطقه آزاد قشم که با هدف تاسیس محل امن و ایمن برای فعالیت های رسانه ای و با همکاری اداره کل روابط عمومی این سازمان راه اندازی شده است می بایست اولین و اصلی ترین منبع ترویج اخلاق حرفه ای و قانون مداری بوده و در راستای حفظ ارزش های حرفه ای تلاش کند این در حالی است که با حمایت از انتشار اخبار خلاف واقع و ناصحیح جایگاه خود را زیر سئوال برده و می برد.
 
6-   تعیین تکلیف برای مدیران خدمتگزار که توسط دولت منتخب مردم وظیفه خطیر رسیدگی به امور مردم منطقه را بر عهده گرفته اند و نادیده انگاشتن صلاحیت، درایت و تدابیر مدیران ایشان نکته تعمل برانگسز دیگری است که در متن این بیانیه به جشم می خورد و نیت اصلی متولیان این اتفاق را به وضوح روشن می نماید.
 
7-   چهت تنویر افکار عمومی باید اشاره کرد مدیرکل حراست سازمان منطقه آزاد  قشم که از رزمنده گان هشت سال دفاع مقدس و از مدیران خدوم و متدین سازمان است که سوابق درخشان تحصیلی و حرفه ای ایشان دال بر حسن نیت وی در احقاق حقوق سازمان منبوع است.
 
8-   همکاری اصحاب رسانه های بومی در منطقه و تبع آن نمایندگان استانی خبرگزاری و رسانه های سراسری طی یک سال گذشته که به همکاری و همراهی ارزشمند خود با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم موجب تغییر چهره سازمان منطقه و جزیره قشم در سطح استان و کشور شدند خود از میزان بالای مشارکت و همکاری فیمابین حکایت دارد.
 
9-      بدهی است این اتفاق نه تنها سازمان منطقه آزاد قشم را متضرر نخواهد کرد بلکه به برچیده شدن سفره زیاد خواهان و کاسبان که حرکاتی دور از شان قشر فهیم و فریخته خبرنگار و اهل قلم انجام داده اند؛ کمک خواهد کرد که به زودی نتایج آن قدر دانی رسانه های بومی و محلی را به همراه خواهد داشت.
 
10-   سازمان منطقه آزاد  قشم، اداره کل حراست و اداره کل روابط عمومی این سازمان براساس روال قانونی وقوع اتفاق پیش آمده نسبت های ناروای ذکر شده و کلیه ی موارد مطرح شده را از طریق شکایت به مراجع ذیصلاح را پیگیری و تا احقاق حق تضعیع  شده مسیر مذکور را ادامه خواهد داد.
 
محسن زارع پور
 
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم "
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :