معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در عشایر استان طرح آموزش‌دهنده همراه ویژه با سواد کردن جامعه عشایری اجرا می‎شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 14 October 2015
تابناک بوشهر: غلامرضا دانش‎فر صبح امروز در نشست مشترک معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش با امور عشایر استان بوشهر، با بیان اینکه شاخص‎های سوادآموزی در استان بوشهر ارتقاء یافته است اظهار داشت: با برنامه‎ریزی انجام شده تمامی کسانی که از تحصیل بازمانده‎اند شناسایی و تحت پوشش سوادآموزی قرار می‎گیرند.

وی با تاکید بر سوادآموزی جامعه عشایری استان بوشهر گفت: در این راستا از ظرفیت‎های معاونت سوادآموزی و اداره کل امور عشایر برای افزایش شاخص با سوادی جامعه عشایری استفاده می‎شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تفاهم‌نامه بین دو دستگاه اداره‌کل آموزش و پرورش و امور عشایر در راستای باسوادی جامعه عشایری عملیاتی می‎شود افزود: دراین راستا برای ریشه‌کنی بی‌سوادی درعشایر استان بوشهر طرح آموزش دهنده همراه ویژه با سواد کردن جامعه عشایری اجرا می‎شود.

دانش‎فر با اشاره به نحوه اجرای طرح یاد شده تصریح کرد: در این حوزه با بهره‎گیری از شیوه‎های مختلف آموزشی مانند آموزش‎های فرد به فرد، خودآموز، گروهی و کلاسی، تمهیدات لازم برای باسوادی عشایر فراهم شده است‌.

معاون آموزش و پرورش استان بوشهر تشکیل مرکز سیار ویژه جامعه عشایر را فرصتی مناسب برای باسوادی و آموزش مهارت‎های اساسی زندگی اعلام و بیان کرد: با همکاری امور عشایر استان بوشهردر با سوادی این قشر زحمتکش گام‎های موثری برداشته می‌شود.

وی بر آمادگی معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر، برای تهیه و تدوین کتاب درسی و کمک درسی ویژه جامعه عشایری استان بوشهر تاکید کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :