به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، فخرالسادات خامسی ادامه داد: برای رفع این مشکل و با توجه به لزوم ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به شهروندان یزدی ، پیشنهاد می شود «سامانه صحت سنجی شماره شناسایی ملک » برای پرداخت عوارض شهرداری راه اندازی گردد.
خامسی افزود؛ با توجه به راه اندازی قریب الوقوع سامانه جامع مدیریت هویت و اعتبار شهروندی تحت عنوان «سهیم» ( سامانه هوشمند یزد من) در شهرداری می توان سامانه صحت سنجی شماره شناسایی املاک را به عنوان یکی از سامانه های اقماری سامانه سهیم تعریف و در اختیار شهروندان قرار داد.
در این صورت، شهروندان جهت پرداخت عوارض شهرداری از جمله نوسازی، مدیریت پسماند، کسب و کار وپیشه و ... می توانند با مراجعه به این سامانه علاوهبر استعلام بدهی و آگاهی از میزان عوارض، اطلاعات ملک خود را مشاهده نمایند . اطلاعات املاک می تواند شامل عرصه ملک،شماره طبقات،شماره واحد و نام مالک باشد.
برای این کار کافی است شهروندان شماره شناسایی ملک که در فیش عوارض نوسازی ملک و خدمات مدیریت پسماند درج شده است در سامانه وارد نمایند .از این شماره شناسایی ملک، علاوهبر استعلام مالیاتهای شهری میتوان در استعلام طرح تفصیلی هم استفاده نمود.