فرماندار نکا با اشاره به دلدادگی مردم مازندران به اهل بیت عصمت و طهارت، گفت: نکایی‌ها صحن‌ مطهر حضرت زهرا (س) در کربلا را نوسازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ 20 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از نکا، جعفر احمدی شامگاه دوشنبه در جمع هیئت‌های عزاداری و ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان، اظهار داشت: محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه قیام بزرگ سالار شهیدان امام حسین (ع) بوده که باید قدر لحظات این ماه را بدانیم.
وی افزود: فضای شهر در راستای ماه محرم, آماده‌سازی و زمینه‌های لازم برای برگزاری مراسم‌های مختلف ایجاد شد و باید همه تلاش کنیم عزاداران واقعی سید و سالار شهیدان باشیم.
احمدی گفت: طبق فرمایشات امام راحل(ره), محرم ماه نهضت ‏بزرگ سید شهیدان و سرور اولیای خدا بوده که با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست که خود سر لوحه تعلیمات اسلام است‏برای ملت شده است.
فرماندار نکا بیان داشت: باید مداحان ما فلسفه عاشورا را برای مردم و جوانان به درستی توصیف کنند تا مردم بهتر با اهداف نهضت و قیام امام حسین (ع) آشنا شوند.
وی گفت: دشمن امروز به همه مسائل دینی و برنامه‌های فرهنگی ما حساس بوده و به  دنبال کوچک‌ترن بهانه بوده تا فلسفه دین ما را زیر سئوال ببرد که در این زمینه باید هیئت‌ها و عزاداران از خرافه و استفاده از آلاتی که فلسفه عزاداری را زیر سئوال می‌برد, جلوگیری کنند.
احمدی به اهمیت بازسازی عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: امسال برای صحن حضرت زهرا (س) سهم شهرستان نکا 25 متر بوده که به 75 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.
وی بیان کرد: برای صحن حضرت زینب (س) که پنج متر بوده، 10 میلیون تومان و 65 میلیون تومان برای خرید 30 خشت طلا برای گنبد امام حسین(ع) که اعتبار شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات 150 میلیون تومان می‌شود.
فرماندار نکا  افزود: از مردم، دهیاران، مداحان و خیران می‌خواهیم با نیت پاک و خلوص نیت، ستادبازسازی عتبات عالیات را در ساخت و توسعه عتبات ائمه معصومین یاری کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :