مسوول کمیته تخصصی بهداشت باروری و ایدز دانشگاه آزاد مشهد عنوان کرد:
مسوول کمیته تخصصی بهداشت باروری و ایدز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: آگاه‌سازی مردم در پیشگیری از بروز بیماری‌های آمیزشی موثر است.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 21 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی هما همتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: کمیته بهداشت باروری و ایدز در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که برنامه‌ها و کمپین‌های مختلفی را جهت آگاه‌سازی افراد و آشنایی دانشجویان پزشکی با مشکلات و عفونت‌های آمیزشی برگزار کرده است.

وی ادامه داد: دو کارگاه آموزشی برای دانشجویان برگزار شده و در چند محل مختلف توزیع پرسش‌نامه و آموزش به کسانی که این مشکل را داشته‌اند، انجام شده است.

همتی با اشاره به اهداف این کمیته، گفت: آگاه‌سازی جامعه اصلی‌ترین هدف ما بوده است زیرا بسیاری از مردم خجالت می‌کشند یا تردید دارند که در رابطه با مشکل خود صحبت کنند همچنین آموزش دانشجویان پزشکی دومین هدف کمیته است زیرا آنان باید با نحوه برخورد صحیح با مشکل آشنا شوند.

مسوول کمیته تخصصی بهداشت باروری و ایدز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: همچنین اصلاح دید جامعه در رابطه با این موضوع یکی دیگر از اهداف این کمپین است اگر دید عمومی جامعه نسبت به این قضیه اصلاح شود در حل این مشکل می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی برسیم.

وی با بیان اینکه این کمپین تا کنون 40 نفر عضو داشته است، افزود: دانشجویان پزشکی و مامایی می‌توانند در این کمیته عضویت داشته باشند، در پنج پایگاهی که در این خصوص برگزار شده مشاوره‌هایی داده شده است.

همتی با اشاره به کشوری بودن این انجمن، اظهار کرد: به‌ همین دلیل بیشتر برنامه‌های ما در راستای برنامه‌های کشوری اجرا می‌شود و از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دستور کار قرار دارند برگزاری روز جهانی ایدز، زنان و همچنین برنامه‌ای در رابطه با سرطان سینه است.

مسوول کمیته تخصصی بهداشت باروری و ایدز دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: استقبال دانشجویان و مردم از این طرح خوب بوده و دانشکده‌های مهندسی و دانشگاه آزاد بیشترین استقبال را داشته‌اند همچنین دو کلاس آموزشی برای زوجین در مراکز بهداشت برگزار شده است.

وی گفت: پرسش‌نامه‌هایی که پر شد اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار داد، این نوع کمپین‌ها می‌تواند موجب شود آگاه‌سازی برای مردم راحت‌تر صورت گیرد و از بیماری‌های آمیزشی(عفونتی) پیشگیری شده و کسانی که به این بیماری‌ها مبتلا هستند، درمان شوند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد، بیمارستان فارابی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این طرح با ما همکاری داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :