امام جمعه ابرکوه گفت: عاشورای 61 هجری در راستای پاسداشت از شرافت، حریت، عزت و حیثیت معنوی بود که برای همیشه تاریخ ماندگارشد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 23 October 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه اظهارکرد: واقعه عاشورا وشهادت امام حسین (ع) و72 یار باوفای ایشان جلوه های ماندگاری از ایثار، شهادت طلبی و فداکاری در راه حق بود که کربلا را قبله گاه عزت و آزادگی کرد و عاشورا را ارزشی به پهنای همه تاریخ بشریت بخشید.

حسینی افزود: این واقعه جانسوز و عبرت آموز،کربلا را دانشگاه علم و ایمان و ایثار و شهادت طلبی کرد و فرقان بین حق و باطل و کانون بصیرت بخشی در همه عصرها و برای همه نسلها شد.
خطیب جمعه ابرکوه در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: مردم در برگزاری آیین های عزاداری گوسفندان نذری خود را در فضای خارج از خیابان و مسیر هیات ها ذبح کنند که لباس مردم آلوده نشود.
وی افزود: نماز ظهرعاشورا درم یدان امام حسین (ع) این شهر و با حضور هیاتهای عزاداری برگزار می شود.
حسینی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهوری تصریح کرد: الزامات 9 گانه در اجرای برجام، توطئه های دشمنان را نقش برآب کرد.
وی همچنین به نامه رییس جمهوری در پاسخ به مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: انتظار ما و ملت نیز از دولت تدبیر این است که تدبیر در مراحل اجرا به خرج دهد و پتکی بر فرق غول گرانی در کشور بزند.
امام جمعه ابرکوه با تسلیت سالروز رحلت شهادت گونه مرحوم آیت الله حاج آقا مصطفی فرزند ارشد حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: ایشان از شخصیتهای برجسته و کم نظیر جهان اسلام بود و در عرصه علم و عمل به مقامات عالی و اجتهاد رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :