رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی استان کرمانشاه از ثبت نام 7500 نفر در سایت بانک ملی برای دریافت وام ازدواج خبرداد و گفت: امسال به بیش از 2 هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 27 October 2015
رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی استان کرمانشاه از ثبت نام ۷۵۰۰ نفر در سایت بانک ملی برای دریافت وام ازدواج خبرداد و گفت: امسال به بیش از ۲ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سهمیه تعیین شده برای پرداخت وام ازدواج در استان کرمانشاه گفت: با توجه به محدودیت های منابع مالی در کشور و هم چنین تصمیم مجلس برای پرداخت وام ازدواج به صورت کالا، تاکنون سهمیه ای برای پرداخت تسهیلات طی امسال تعیین نشده است.

وی از پرداخت تسهیلات به هشت هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان وام ازدواج در قالب سهمیه تعیین شده سال گذشته برای استان توسط بانک ملی خبرداد و افزود: سهمیه سال گذشته به صورت کامل پرداخت شد اما تا این لحظه به دلایل مذکور سهمیه ای مشخص نشده است.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی استان کرمانشاه گفت: همانگونه که ذکر شد مجلس مصوبه ای برای پرداخت وام ازدواج به صورت کالا به تصویب رساند که ظاهرا هنوز به نتیجه نرسیده است، چرا که پیش از این نیز یکبار این اقدام صورت گرفت و به بازار سیاهی در این قالب تبدیل شد و افراد بعضا برای دریافت پول کالاهای خود را با قیمت پایین‌تر به فروش می رسانند.

وی تصریح کرد: چنانچه این طرح مصوب شود و یا منابعی به این منظور در نظر گرفته شود سهمیه هر استان نیز مشخص و ابلاغ خواهد شد.

پرداخت تسهیلات ازدواج به ۲۰۰۰ نفر طی امسال

محمدی از پرداخت تسهیلات به بیش از دو هزار نفر طی امسال در استان خبرداد و گفت: بانک ملی استان از محل وصولی ها و منابع داخلی بانک که اغلب مربوط به تسهیلات قرض الحسنه است اقدام به پرداخت تسهیلات به این افراد کرد و چنانچه منابع داخلی بانک اجازه دهد این روند را ادامه می دهیم.

رئیس بانک ملی استان کرمانشاه  تصریح کرد: این تسهیلات به مناسبت عید قربان به زوج های ثبت نام شده پرداخت شد که البته از محل قرض الحسنه بوده است.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات توسط سایر بانک های دولتی استان نیز گفت: اغلب بانک های دولتی استان نیز به علت نبود منابع خیلی قادر به پرداخت تسهیلات نیستند و سال گذشته در قالب سهمیه های محدود تعهد شده و امسال نیز به صورت محدود از محل منابع داخلی خود اقدام به پرداخت تسهیلات به زوج های جوان متقاضی کردند.

کل سهمیه تعیین شده برای پرداخت تسهیلات طی سال قبل محقق شد

محمدی یادآور شد: سال گذشته بانک ملی در سراسر کشور ۳۳۰ هزار نفر سهمیه را قبول کرد که حدود ۹ هزار نفر آن سهم استان کرمانشاه بود و کاملا پرداخت شد.

وی میزان تسهیلات برای هر نفر را سه میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طی سال گذشته در مجموع ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به افراد مذکور در استان پرداخت شده است.

رئیس بانک ملی استان کرمانشاه از در انتظار بودن هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سایت بانک ملی استان خبرداد که ثبت نام شده و در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج هستند.

سال گذشته ۱۷ هزار نفر در انتظار دریافت وام بوده و امسال ۷۵۰۰ نفر در انتظارند

وی تصریح کرد: این آمار نسبت به سال گذشته آمار خیلی خوبی است، چرا که سال گذشته حدود ۱۷ هزار نفر در انتظار دریافت تسهیلات بودند و امسال تنها هفت هزار و ۵۰۰ نفر هستند که در صورت وجود منابع داخلی آنها را نیز پرداخت خواهیم کرد.

محمدی تاکید کرد: بانک ملی استان امسال از محل وصولی های داخلی اقدام به پرداخت تسهیلات کرده و در مواردی نیز حتی بانک مرکزی به خاطر پرداخت بیش از سقف تعیین شده توسط این بانک، سایت بانک ملی را برای ثبت نام جدید متقاضیان مسدود می کرد و زمانی که این میزان کاهش می یابد سایت بازشده و مجدد و به صورت موردی امکان پرداخت وجود خواهد داشت.

وی گفت: هم اکنون به خاطر پرداخت تسهیلات بیش ازحد تسهیلات توسط بانک ملی استان سایت بسته شده است و امکان ثبت نام جدید وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :