مدیرکل نوسازی مدارس فارس گفت: بیش از 6 هزار کلاس درس در این استان در برابر حوادث غیرمترقبه غیرایمن است و نیاز به مرمت، بازسازی و نوسازی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰ 28 October 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:احمد دست‌نیان اظهار داشت: مدارس مرکز استان فارس به‌ظاهر از امکانات برخوردارند، ولی حدود 2 هزار کلاس در آن فاقد استحکام لازم در برابر زلزله است.

وی با اشاره به اینکه برای ایمن‌سازی تمام مدارس فارس اعتباری افزون‌بر 6 هزار میلیارد ریال نیاز است، افزود: به علت بسیاری از تنگناهای اعتباری دولت، مشارکت و مساعدت خیران مدرسه‌ساز ضروری است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس خاطرنشان کرد: با وجود ایمن‌سازی بیش از 10 هزار کلاس درس از هشت سال گذشته تاکنون در فارس، نگرانی مسئولان و اولیای دانش‌آموزان به‌خاطر غیرایمن بودن این‌گونه فضاهای آموزشی در اقصی‌ نقاط این استان در برابر کوچک‌ترین حادثه غیرمترقبه‌ای که می‌تواند، خسارت جبران‌ناپذیری ایجاد ‌کند، همچنان ادامه دارد.

دست‌نیان از اجرای 83 طرح‌ آموزشی با ظرفیت 400 کلاس درس با 75 هزار مترمربع زیربنا و اعتباری افزون‌بر 600 میلیارد ریال در فارس خبر داد و افزود: 13 مورد از این فضاهای آموزشی با ظرفیت 200 کلاس درس با مشارکت خیران احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مشارکت خیران مدرسه‌ساز در ساخت فضاهای آموزشی بیش از 200 میلیارد ریال بوده که این‌گونه کمک‌های خیرخواهانه همچنان در این استان ادامه دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس بیان داشت: از مصوبات صورت گرفته در هفدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز از 600 میلیارد ریال کمک‌های مردمی تاکنون افزون‌بر 50 درصد محقق شده است.

دست‌نیان با اشاره به محدود بودن فضاهای ورزشی در فارس که زمینه تحرک جسمانی دانش‌آموزان را محدود می‌‌کند، گفت: از 60 اداره آموزش‌وپرورش موجود در این استان تعداد زیادی فاقد فضاهای ورزشی است.

وی اضافه کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت‌های پیشین، نقایص و کمبودهایی برای ایجاد فضاهای ورزشی در مدارس همچنان وجود دارد و برای برون‌رفت از این معضل مشارکت مردم و دولت بیش از گذشته احساس می‌شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان فارس از آغاز قریب‌الوقوع عملیات اجرایی یک طرح آموزشی خیرساز در جنوب شهر شیراز خبر داد و گفت: این فضای آموزشی با 2 هزار مترمربع زیربنا و بااعتباری افزون‌بر 20 میلیارد ریال با مشارکت یکی از خیران و نوسازی مدارس احداث می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :