استاندار کردستان:
استاندار کردستان بر توجه به شیوه نامه‌ها و ابلاغیه‌های رسمی درباره تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان کشورهای همسایه شرقی ایران اسلامی حق ندارند در استان های غربی تحصیل کند و باید در این راستا نیز مجوزها و دستورالعمل‌های موجود با جدیت مورد توجه باشد.
کد خبر: ۱۲۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 31 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، عبدالمحمد زاهدی در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید همه جنبه‌های فرهنگی و اقتصادی برای ادامه تحصیل دانش آموزان در مناطق روستایی و محروم فراهم شود و اعتبارات مدارس شبانه روزی به صورت کامل تامین شود.

وی گفت: کاهش جمعیت دانش آموزان استان و افزایش امکانات آموزشی در روستاها سبب کاهش تعداد دانش آموزان در مدارس شبانه روزی شده است.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: هرچند در بحث کاهش تعداد دانش آموزان مدارس شبانه روزی، نمی‌توان مباحث فرهنگی و جلوگیری برخی والدین در مناطق روستایی از ادامه تحصیل فرزندان‌شان در روستاهای دیگر را نادیده گرفت.

وی گفت: مدارس شبانه روزی در طول تاریخ آموزش و پرورش کشور موفق بوده‌اند و نباید از کاهش تعداد دانش آموزان آنها نگران بود.

زاهدی افزود: تامین اعتباری 100 درصدی این مدارس و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای تحصیل دانش آموزان نیازمند از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) موظف است از دانش آموزان تحت پوشش خود به صورت کامل حمایت مالی نماید و زمینه تحصیل آنان در مدارس شبانه روزی را هم فراهم کند.

استاندار کردستان گفت: برخی دانش آموزان بی بضاعت نیز که تحت پوشش کمیته امداد نیستند باید از طریق دستگاه‌های خدمت رسان دیگر همچون بهزیستی حمایت شوند.

زاهدی بر توجه به شیوه نامه‌ها و ابلاغیه‌های رسمی درباره تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی تاکید کرد و افزود: دانش‌آموزان کشورهای همسایه شرقی ایران اسلامی حق ندارند در استان های غربی تحصیل کند و باید در این راستا نیز مجوزها و دستورالعمل‌های موجود با جدیت مورد توجه باشد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :