هوا سرد است و زمستان سردتر پیش رو باید همان گونه مسئولان به فکر دانه پاشی برای پرندگان هستند به این فکر باشند که در این استان هنوز سقف‌ها و خانه‎های هستند که از سرمای روزگاران در امان نیستند و هنوز افرادی در این استان وجود دارند که ....
کد خبر: ۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳ 12 January 2015
پرندگان هم از تدبیر دولت یازدهم در مازندران ناامید نشدند.

به گزارش تابناک - مازندران، مانور غذا به پرندگان از اقدامات دولت تدبیر و امید است تا پرندگان خسته از سفر دور و دراز در مازندران از گرسنگی تلف نشوند.

مانور تغذیه به پرندگان در تالاب فریدونکنار با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران شهرستان‌های ساحلی مازندران و انجمن‌های دوستدار محیط زیست انجام شد.

مانوری که بیش از آنچه که مردمی باشد، رنگ و بوی دولتی گرفته است.

قرار بود 50 تن ذرت برای قوهای خسته تالاب ازباران فریدونکنار به آب ریخته شود که بنا به گفته شاهدان کمتر از 10 تن هم نمی‌رسید.

نگارنده قصد داوری و قضاوت درباره این مسئله را ندارد اما نگرانی‌ها و چند نکته نیز بد نیست درباره این مسئله مطرح شود.

نگرانی دوستداران محیط زیست برای پرندگان که نکند این پرندگان عادت کنند و از گونه زیستی خود که تلاش برای به دست آوردن غذا باشد دور شوند.

غریزه خوردن در همه موجودات زنده وجود دارد و در دسترس بودن غذا نیز موجب بیش از حد غذا می‌خورند و دچار مشکلات زیستی می‌شوند بنابراین میزان و زمان غذا دادن به آنها باید با نظر کارشناسان و به صورت اصولی انجام شود.

احتمال وجود سیاسی کاری در این زمینه به دلیل تصاحب زمین‌های کشاورزی و ثبت زمین‌های اطراف به عنوان تالاب نیز از دیگر نگرانی‌های کشاورزان این منطقه است که ریختن گازوئیل در تالاب سرخرود یکی از اقدامات برای جلوگیری از ورود قوها به تالاب بود.
 
هوا سرد است و زمستان سردتر پیش رو باید همان گونه  مسئولان به فکر دانه پاشی برای پرندگان هستند به این فکر باشند که در این استان هنوز سقف‌ها و خانه‎هایی هستند که از سرمای روزگاران در امان نیستند و هنوز افرادی در این استان وجود دارند که مانند پرندگان چیزی برای خوردن ندارند و منتظر ان هستند تا کسانی پیدا شوند و برای آنها دانه پاشی کنند... به دور از سیاست ....

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :