استاندار اردبیل گفت: تاکنون بیش از 4 هزار نفر برای راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کربلای معلی ثبت‌نام کرده‌اند تا از این استان اعزام شوند.
کد خبر: ۱۲۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴ 01 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اعزام کاروان‌های حسینی در اربعین در استانداری اردبیل اظهار کرد: قرار است با همکاری تمامی دستگاه‌ها و کمک‌های مردمی این کاروان‌ها به سمت کربلای معلی حرکت کنند که تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی‌های اولیه در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین امکانات مورد نیاز برای اعزام زائران اربعین حسینی وجود ندارد، افزود: باید تا حد امکان از توان و ظرفیت‌های مردمی در کنار تمامی برنامه‌ریزی‌های نهادهای دولتی استفاده شود تا این اعزام‌ها و راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی که تجمعی افتخار‌آمیز برای عالم اسلام و تشیع است نمود و جلوه‌ای مناسب پیدا کند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با یادآوری اینکه باید کمک‌های مردمی از طریق شماره حساب‌ها و یک سامانه مشخص جمع‌آوری شده و مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد، گفت: تاکنون بیش از 4 هزار نفر برای شرکت در تجمع باشکوه اربعین حسینی از این استان ثبت‌نام کرده‌اند و امیدواریم به بهترین شکل مسائل اسکان، تامین وسایط حمل و نقل و تغذیه زائران در مسیر حرکتشان به انجام برسد.

خدابخش تصریح کرد:‌ قرار است زائران استان اردبیل از طریق مرز مهران وارد خاک عراق شده و با انتقال به نجف زائران مسیر نجف تا کربلا را پیاده‌روی کنند که در این مسیر قرار شده است با راه‌اندازی موکب و ایستگاه‌های متعدد ارائه خدمات به هموطنان انجام شود.

این مسئول سهمیه استان اردبیل را در امدادرسانی و تامین بخشی از نیازمندی‌های زائران در مسیر بصره تا دیوانیه ارائه خدمات روزانه به 10 هزار زائر اعلام کرد و ادامه داد: قرار شده است ستاد عتبات عالیات اقدامات پشتیبانی خوبی را در این زمینه انجام دهد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل نیز با بیان اینکه از هفته آینده برنامه‌ریزی‌های دقیق با پشتیبانی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان استان و بهره‌‌گیری از توان ترابری و پشتیبانی بخش خصوصی انجام می‌شود، بیان کرد: قرار است در یک برنامه رادیویی وتلویزیونی اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه کمک و جمع‌آوری آنها به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود.

اسفندیار هوشیار افزود: ما با استقرار ایستگاه‌ها و پایگاه‌هایمان به همراه راه‌اندازی موکب کربلا تلاش خواهیم کرد تا به عزاداران حسینی و عاشقان سید‌الشهدا (ع) ارائه خدمات کنیم.

وی ضرورت راه‌اندازی موکب اردبیلی‌ها را در کربلا به مانند سال گذشته در ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر یادآور شد و گفت: حج و زیارت استان رایزنی‌های لازم را انجام داده تا در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی موکب عزاداری انجام شود.

در این جلسه مدیران کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و هلال‌احمر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان از آمادگی خود برای ارائه خدمات به زائران و پشتیبانی‌های لازم از اعزام این کاروان‌ها گزارش‌های خوب و امیدوارکننده‌ای را ارائه کردند.

مسئولان صدا و سیما نیز اعلام کردند به رغم موانع موجود در اعزام خبرنگار و گروه خبری برای پوشش برنامه‌های عزاداری اربعین حسینی در کربلا ما با اختیارات خودمان و به صورت شخصی خبرنگاران را اعزام کرده و نسبت به تهیه گزارش در این زمینه اقدام می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :