مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر:
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: آموزش به اتباع خارجی مستقر در استان بوشهر برای تشویق و ایجاد اشتیاق بازگشت به کشورشان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 05 November 2015
تابناک بوشهر: عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست با مسئولان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه ارتباط بین آموزش فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌ها بیشتر می‌شود اظهار داشت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی باید زمینه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها با همکاری مسئولان دانشگاه‌های استان فراهم شود تا دانشجویان در کنار کلاس‌های تئوری با آموزش‌های عملی نیز آشنا شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که نظام آموزشی کشور با آن روبه رو است، اشتغال فارغ التحصیلان است افزود: در این راستا سازمان فنی و حرفه‌ای سعی دارد با در اختیار گرفتن امکانات و تجهیزات مناسب مهارتهای لازم را در کنار مباحث نظری به دانشجویان آموزش دهد.

کازرونی به آموزش اتباع خارجی مستقر در استان بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: آموزش به اتباع خارجی برای توانمند شدن آنان برای بازگشت با اشتیاق و غیرتمندانه به کشورشان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای توسعه می‌یابد.

وی عنوان کرد: ارائه آموزش‌های نهاد محور از طریق این سازمان عاملی برای خوداتکایی، ریشه کنی فقر، ایجاد اشتغال پایدار، رشد اقتصادی و زندگی بهتر برای اتباع بیگانه است.

کازرونی تاکید کرد: افزایش ظرفیت اقتصادی خانواده‌ها می‌تواند امکان دستیابی به راه حل‌های پایدار و اشتغال آسان‌تر اتباع خارجی در هنگام بازگشت آنها را افزایش دهد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر از برگزاری دوره‌های آموزشی برای دهیاران استان توسط مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد.

وی با بیان اینکه دهیاران به عنوان حلقه ارتباطی روستائیان و فنی و حرفه‌ای هستند افزود: در همین راستا با برگزای دوره‌های آموزشی برای دهیاران آنان را با ظرفیت آموزش فنی و حرفه‌ای آشنا ساخته تا در زمینه ترویج آموزش‌های مهارتی در روستاها گام بردارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :