امام جمعه بیله سوار:
امام جمعه بیله سوار مغان از مسوولان دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست با منکرات به صورت عملی برخورد کنند.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 07 November 2015
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کریم قیاسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله سوار افزود: بیشتر افراد از روی نادانی و جهل مرتکب گناه و یا منکری در جامعه می شوند از این رو باید در مرحله اول جهل زدایی نسبت به منکر صورت بگیرد تا بعد از آگاهی نسبت به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

او گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اینکه دشمن به فراخور شرایط و روحیات جامعه نسخه­ های مختلفی را برای استحاله فرهنگی جامعه اسلامی ایران تجویز می­کند مقوله­ های تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را مطرح و شعار مهندسی فرهنگی را در راستای
تحقق انقلاب فرهنگی سرلوحه کار متولیان فرهنگ کشور عنوان کردند.
امام جمعه بیله سوار اظهار کرد: بهترین راه حل برای پاک بودن فرزندان عادت دادن آنها به مسائل شرعی از سنین کودکی است.
وی همچنین تقویت سنگرهای فرهنگی مساجد را موثرترین راه در مبارزه جدی با جنگ فرهنگی دشمنان دانست و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی در مساجد باید به سمتی باشد که تا زیربنای مهندسی فرهنگی عملیاتی شود.
حجت الاسلام قیاسی ، آشنایی قشر فرهیخته به عنوان الگو و سرآمد جامعه با امام حسین (ع) و فلسفه قیام این حضرت را حیاتی ذکر کرد و افزود: امروز بدعت ها و خرافاتی که اساس و پایه شرعی ندارد وارد عزاداری ها شده و دانشگاهیان ، فرهنگیان و فرهیختگان بسیج می توانند با برگزاری همایش ها و گفتمان ها و شناسایی و معرفی این بدعت ها در آگاهی بخشی به بطن جامعه از رواج این خرافات جلوگیری کنند.
او گفت: فرهنگ در یک جامعه مانند هوا و اکسیژن است ، همان قدر که وجود هوا و اکسیژن برای حیات یک جامعه لازم است فرهنگ نیز اینگونه است ، اگر این هوا آلوده باشد جامعه را نیز آلوده می کند و افراد آن جامعه دچار بیماری های مختلف می شوند ولی اگر پاک و معطر باشند باعث نشاط و شادابی جامعه می شود.
وی بیان کرد: فرهنگ هر جامعه هویت و موجودیت آن جامعه را تشکیل می دهد و اگر ما وابستگی فرهنگی به غرب داشته باشیم دنبالش وابستگی اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی هم هست و مقوله فرهنگی مهم تر از بخش های دیگر است که باید به آن توجه و ارزش ویژه ای داده شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار هم در این جلسه گفت: طرح ها و معضلات فرهنگی این شهرستان باید قبل از طرح در شورا برای تصمیم گیری با کمک دانشگاه ، آموزش و پرورش و سایر کارشناسان بررسی دقیق شده و برای تصمیم گیری بهتر به شورا ارائه شود.
آرام حلیم با بیان این که کار فرهنگی را باید به کارشناسان محول کرد گفت: تولید علم با کپی برداری عملی نمی شود و باید عنوان های پژوهشی و پایان نامه های دانشگاهی در زمینه بررسی معضلات فرهنگی واجتماعی شهرستان و شناخت بهتر و تصمیم گیری کارشناسی ارائه شود تا نتیجه مطلوب و علمی تر و کاربردی تری حاصل شود.
او گفت: چهره شهر باید با کمک همه دستگاه ها به ویژه شهرداری از لحاظ فرهنگی شکل زیباتری به خود بگیرد و پیام های فرهنگی هم به راحتی در دید شهروندان قرار بگیرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

انتهای پیام /
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :