امام جمعه بیله‌سوار گفت: برای مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان باید سنگرهای فرهنگی در مساجد تقویت شده و با برنامه‌های مختلف فرهنگی در مساجد تلاش کنیم تا زیربنای مهندسی فرهنگی را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۲۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷ 07 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: لازمه عدم وابستگی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به کشورهای دیگر توسعه فرهنگی بوده چرا که فرهنگ هویت آن کشور بوده و به عنوان یکی از بخش های مهم در جامعه محسوب می‌شود که باید به آن بها داده شود.

امام جمعه بیله‌سوار تصریح کرد: همان اندازه که وجود هوا و اکسیژن برای سلامت و حیات بشری مورد نیاز بوده فرهنگ نیز چنین نقشی داشته و اگر آلودگی در آن رخ داده و پاکی‌های آن با خطرات مختلفی مواجه شود آسیب‌ها و بیماری‌های زیادی گریبانگیرش شده و نشاط و سلامت جامعه از بین می‌رود.

وی با تاکید بر اقدامات در راستای حذف منکرات از جامعه بیان کرد: اغلب افراد به دلیل جهل و نادانی به سوی منکرات کشیده شده و گناهان مختلف را مرتکب می‌شوند که باید در این زمینه و برای جهل‌زدایی افراد اقدامات اساسی از سوی مسئولان و متولیان امر انجام شود تا شاهد کاهش منکرات و گناهان در جامعه باشیم.

قیاسی ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ضروری دانست و گفت: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط جامعه و تلاش دشمنان برای مقابله با کشورمان مباحثی همچون ناتوی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را مطرح و راه مقابله با آنها را شعار مهندسی فرهنگی و تحقق انقلاب فرهنگی عنوان کرده‌اند که باید این امر سرلوحه کار مسئولان و متولیان فرهنگی کشور قرار بگیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار تقویت مسائل شرعی در بین فرزندان از کودکی را مهمترین راهکار برای پاکی آنها و جامعه دانست و افزود: برای مبارزه با جنگ نرم و فرهنگی دشمنان باید سنگرهای فرهنگی در مساجد تقویت شده و با برنامه‌های مختلف فرهنگی در مساجد تلاش کنیم تا زیربنای مهندسی فرهنگی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بسیاری بدعت‌ها و انحرافات وارد شده به عزاداری ها و دین اسلام بیان کرد: در این زمینه قشر فرهیخته جامعه اعم از فرهنگیان و دانشگاهیان و متخصصان این حوزه به عنوان الگو و سرآمد جامعه باید در کنار آشنایی با فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) در این راستا برنامه‌ها، همایش‌ها و گفتمان‌های مختلفی را برگزار کرده و با تقویت آگاهی‌های عمومی در این حوزه از ورود خرافات و بدعت‌ها به آئین‌های عزاداری جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :