مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: هم اکنون بیش از ۱۶.۵ درصد از مساحت این استان شکار ممنوع است.
کد خبر: ۱۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰ 11 March 2015

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی در جلسه بررسی برنامه های حفاظتی ایام نوروز تصریح کرد: مناطق شکار ممنوع شامل دو اثر ثبت ملی کوه سبلان و غار یخگان، منطقه حفاظت شده آق داغ، منطقه حفاظت شده نئور و منطقه حفاظت شده مغان است.

وی با اذعان به اینکه این مناطق در واقع مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان است، اضافه کرد: علاوه بر این در صورتی که گونه جانوری خاصی در معرض تهدید باشد اقدامات حفاظتی در منطقه زیستی آن انجام می شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه یگان حفاظتی محیط زیست با کمبود نیرو مواجه است، ادامه داد: نیروهای حفاظتی شامل ۳۵ نفر است که با مدیران شهرستان ها به ۵۰ نفر می رسد.

موسوی استفاده از ابزارهای حفاظتی و نظارتی، سرشماری، پایش دانش محیط بانان، استفاده از تکنولوژی های نوین و جلب مشارکت سایر نهادها را از جمله برنامه های حفاظتی برشمرد.

وی افزود: با این وجود به دلیل گستره مناطق تحت حفاظت و در معرض تهدید بودن ۱۷ گونه جانوری ضروری است خود شهروندان نیز در امر حفاظت مشارکت داشته باشند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تصریح کرد: امسال هیچ مجوز شکاری در این استان صادر نشد و با همه تخلفات نیز برخورد جدی داشتیم.

وی افزود: ممنوعیت شکار به دلیل تهدید های جدی حیات وحش انجام شده و بررسی ها نشان می دهد همچنان ممنوعیت شکار در اردبیل یک ضرورت است.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با یادآوری مقاومت های قابل توجه برخی شکارچیان در خصوص ممنوعیت شکار اضافه کرد: برنامه ریزی برای تداوم این طرح در سال آینده هنوز به قطعیت نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :