هیئت دولت ایجاد 7 منطقه آزد تجاری و اقتصادی جدید را تصویب کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 10 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، اکبر ترکان در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه بانک، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گفت : دولت یازدهم ایجاد هفت منطقه جدید آزاد تجاری و صنعتی را در نقاط مرزی کشور تصویب کرده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: این مناطق آزاد در مهران، بانه و مریوان، اردبیل، اینچه برون، سیستان، جاسک و بوشهر تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور گفت:در برنامه ششم توسعه ، رشد 8 درصدی برای اقتصاد کشورمان پیش بینی شده که برای تحقق آن به هزار میلیارد دلار سرمایه نیاز خواهیم داشت.

ترکان گفت:بر اساس پیش بینی ها این سرمایه گذاری باید در طول پنج سال محقق شد که هفتصد و پنجاه میلیارد دلار آن از منابع داخلی تامین خواهد شد و دویست و پنجاه میلیارد آن باید با سرمایه گذاری خارجی محقق شود.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به جذب سرمایه خارجی اظهار داشت : اگر برای جذب سرمایه خارجی به فاینانس متکی شویم موجب بدهی دولت خواهد شد بنابراین اولویت دولت بر جذب سرمایه گذار خارجی است تا مدیریت و تکنولوژی هم به کشور وارد شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه کشور ما فاصله ی تکنولوژیک زیادی با جهان دارد گفت: مصرف کنندگان برای خرید محصولات جدید آمادگی دارند و رقابت اقتصادی با دنیا مستلزم رسیدن به تکنولوژی برتر است.

وی با اشاره به ایجاد بازار مالی در کیش گفت: برای تبدیل کیش به بازار آزاد مالی برنامه ریزی شده و سرمایه گذاران داخلی و خارجی می توانند در این منطقه فعالیت کنند و دولت نیز از فعالان اقتصادی حمایت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :