موسسه همدلان نیکو اندیش، طرح آموزش 70 کودک بازمانده از تحصیل به دلیل فقر مالی را اجرا کرد.
کد خبر: ۱۲۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 11 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد مدتی است که در کشور رونق گرفت، هر از گاهی شاهد برخی موفقیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی هستیم.

فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت پراکنده در کشور انجام می‌شود و با وجود اعلام حمایت دولت‌ها به صورت عملی این سازمان‌ها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد مازندران طرح شناسایی و افراد بازمانده از تحصیل را به دلیل فقر مالی و فقر فرهنگی در سطح شهرستان ساری اجرا کرد و این طرح موفق شد در همایش استانی بهزیستی نیز در لیست طرح‌های برتر کشوری قرار گیرد.

طرح این این موسسه به تایید سایت اداره‌کل بهزیستی مازندران و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت.

مسئول موسسه همدلان نیکو اندیش در گفت‌وگو با فارس درباره فعالیت این موسسه، گفت: این موسسه در حوزه فعالیت‌های هنری، آموزشی و درسی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و افراد بدسرپرست خدمات ارائه می‌دهد.

راویه نیکو با بیان اینکه در حال حاضر 200 خانواده از اقدامات این موسسه بهره‌مند می‌شوند، افزود: علاوه بر خدمات در حوزه فرهنگی این موسسه طرح حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت را در قالب تهیه سبد کالا، تهیه لوازم‌التحریر و حتی تامین کمک هزینه‌های درمانی در قالب ارتباط‌گیری با آزمایشگاه‌ها و معرفی افراد بی‌بضاعت برای پرداخت کمک هزینه درمان را در برنامه کاری داریم.

مسئول موسسه همدلان نیکو اندیش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 خیر به صورت ثابت با این موسسه همکاری دارند و در کنار این خیران افرادی به صورت سالیانه در امور عام‌المنفعه همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به شروع فعالیت سازمانی این موسسه از سه سال پیش زیر نظر بهزیستی، بیان داشت: فعالیت ما به صورت سنتی انجام می‌شد ولی با پیگیری انجام شده مدت سه سالی است که با دریافت مجوز و به صورت سازمانی و منسجم مشغول کار هستیم.

نیکو، درباره طرحی که مورد تقدیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، افزود: در این طرح کودکانی که به دلیل فقر فرهنگی و مالی از تحصیل دور مانده‌اند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: کودکان بازمانده از تحصیل، پس از شناسایی، و رایزنی با خانواده‌ها آموزش لازم را در موسسه دریافت و برای تاییده تحصیلی در مراکز تعیین شده آموزش و پرروش برای امتحان شرکت کرده و موفق به دریافت مدرک تحصیلی و در صورت مساعد بودن شرایط سنی برای تحصیل به صورت عادی به مدارس معرفی می‌شوند.

مسئول موسسه همدلان نیکو اندیش بیان کرد: در ابتدای شروع کار 20 نفر از دانش‌آموزان در این طرح آموزش لازم را دریافت کردند و با ادامه طرح تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مرکز استان که مورد شناسایی و تحت تعلیم قرار گرفتند به 70 نفر رسید.

وی یادآور شد: سن دانش‌آموزان تحت تعلیم در این طرح 9 تا 15 سال است که از طریق منابع محلی و مسئولان بهزیستی شناسایی شدند.

نیکو، درباره میزان همکاری خانواده‌ها برای اجرای این طرح، اظهار کرد: خانواده‌ها در ابتدا همکاری مناسب نداشتند ولی با کارشناسی و رایزنی که با روانشناسان و صحبت‌های کارشناسانه این طرح مورد موافقت خانواده‌ها قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه این طرح ابتدا در یکی از محلات پرخطر ساری اجرا شد، افزود: خانواده‌های مشمول این طرح در ابتدا مخالف آموزش فرزندان خود بودند ولی با پیگیری انجام شده در ابتدا 20 نفر از افراد بازمانده از تحصیل 9 تا 15 سال در حاشیه شهر ساری شناسایی شدند و تحت تعلیم قرار گرفتند.

مسئول موسسه همدلان نیکو اندیش ادامه داد: در بین افراد شناسایی شده دانش‌آموزی بود که در سه ماهه تابستان موفق به قبولی در سه کلاس درس شد و برخی از افراد در صورت توجه از استعداد مناسبی در حوزه تعلیم و تعلم برخودار هستند.

وی با اعلام اینکه این طرح در همایش کشوری نیز مورد توجه مسئولان بهزیستی و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، گفت: امکان گسترش این طرح در سایر نقاط کشور نیز وجود دارد، در حال حاضر در شهرستان ساری به صورت تقریبی همه افراد بازمانده از تحصیل در حاشیه شهر شناسایی شدند و میزان ورودی ما پس از شناسایی 70 نفر کاهش پیدا کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :