رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت:‌ تاکنون بیش از 6 هزار نفر زائر از استان اردبیل برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی ثبت‌نام کرده و حرکت آنها سازمان یافته است.
کد خبر: ۱۲۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۶ 14 November 2015

اسفندیار هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: قرار شده است با همکاری حج و زیارت استان اردبیل موکب اردبیلی‌ها در کربلای معلی راه‌اندازی شود تا ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی به انجام برسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت:‌ تاکنون بیش از 6 هزار نفر زائر از استان اردبیل برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی ثبت‌نام کرده و حرکت آنها سازمان یافته است.

وی با بیان اینکه در این حرکت معنوی و ارزشی بیشترین مشارکت را خود زائران انجام داده و زمینه حرکت مثبت و سازنده‌ای را فراهم کرده‌اند، افزود: تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم در یک حرکت هماهنگ شده با همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های دخیل در این حرکت خودجوش مردمی با دایر کردن ایستگاه‌های مختلف زمینه پذیرایی و همراهی زائران عتبات عالیات را فراهم کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل یادآور شد: سه استان اردبیل، آذربایجان‌شرقی و زنجان در مسیر بصره تا بغداد به طول 500 کیلومتر عملیات خدمات‌رسانی را به زائران انجام می‌دهند که ایستگاه‌های ارائه خدمات استان اردبیل در مسیر 120 کیلومتری دیوانیه برقرار خواهد شد تا بتوانیم روزانه به 10 هزار نفر خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی مناسب رفاهی و معیشتی را انجام دهیم.

هوشیار بیان کرد: قطعا در این حرکت که با شور و اشتیاق خاص مردم اردبیل به عنوان عاشقان امام حسین و حضرت عباس انجام می‌شود درصدد برنامه‌ریزی مناسب‌تری هستیم تا بتوانیم زائران کربلای معلی را که به تجمع عظیم ارزشی و معنوی دست زده و اسباب هراس و واهمه دشمنان اسلام را فراهم می‌آورند بتوانیم خادمانی شایسته باشیم.

وی از اجتماع بزرگ مسلمانان در روز اربعین به عنوان رزمایش اقتدار و صلابت جامعه اسلامی در برابر پرچمداران نظام کفر یاد کرد و گفت: پیاده‌روی زائران حرم امام حسین (ع) برای حضور در یوم اربعین در حقیقت ابعاد گسترده‌ای دارد که به رغم همه سختی‌ها و دشواری‌ها ارادتمندان مکتب حسینی با شور و اشتیاق خاص در این حرکت معنوی پیشقدم هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل همراهی خوب مجموعه هلال‌احمر، اورژانس و نهادهای پشتیبانی را در این حرکت عظیم یادآور شد و ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز نقش همراهی و پشتیبانی را در این مراسم بزرگ به انجام خواهد رساند تا زمینه تشکیل یک تجمع عظیم مردمی در روز اربعین فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :