مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ در سال‌جاری با کاهش 0.27 درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای استان با 24 نفر کاهش به 116 نفر رسیده است.
کد خبر: ۱۳۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 16 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی رحمتی صبح امروز در جلسه بزرگداشت هفته ارتقای ایمنی و یادبود جانباختگان حوادث جاده‌ای در اردبیل اظهار کرد: ما اگر امروز با کاهش تلفات جاده‌ای در استان روبه‌رو هستیم این کاهش با تدابیر مناسب راه و شهرسازی، پلیس راه، اورژانس، هلال‌احمر، پزشکی قانونی حمل و نقل و پایانه‌های استان با اجرای طرح‌های ارتقای ایمنی و ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها به انجام رسیده است.

وی افزود: ما طرح‌های خوبی را در حوزه ایمن‌سازی مدارس حاشیه جاده‌ها و مانور موتور‌سواران با توزیع کلاه ایمنی رایگان اجرایی و عملیاتی کردیم و قصدمان بر این است تا کودکان از همان سنین خردسالی بتوانند با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و عبور و مرور آشنا شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل توزیع کیف‌های مجهز به مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای ایمنی را با نصب شب‌رنگ‌ها، توزیع کتب و سی‌دی‌های آموزشی یادآور شد و گفت: همه این برنامه‌ریزی‌ها با هدف کاهش تصادفات جرحی و فوتی اتفاق افتاده است.

رحمتی با بیان اینکه نصب دوربین‌های نظارت تصویری، ثبت تخلفات و پلاک‌خوان به همراه حضور مستمر پلیس در کنترل عبور و مرور و سرعت غیر‌مجاز و همچنین آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز به انجام رسیده است، تصریح کرد: در سایه این اقدامات و تلاش‌ها به مرور زمان نتایج مطلوبی به دست آمده و سبب شده است تا جایگاه دومی را در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای به دست آوریم.

این مسئول با بیان اینکه در سال‌جاری با کاهش 0.27 درصدی تلفات جاده‌ای تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای استان با 24 نفر کاهش به 116 نفر رسیده است، یادآور شد: بعد از خراسان جنوبی، اردبیل که محورهای مواصلاتی آن پرترددتر است جایگاه دومی را در کاهش تصادفات دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ثبت بیش از 45 میلیون تردد در طول سال را در جاده‌های استان اردبیل یادآور شد و ادامه داد: 12 درصد ترددها با وسیله نقلیه سنگین و مابقی با خودروهای سبک به ثبت رسیده است.

رحمتی بیان کرد: از 23 تا 29 آبان ماه هفته ایمنی نامگذاری شده که ما دو برنامه را در طول این هفته اجرا می‌کنیم.

وی این برنامه‌ها را شامل اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت و همچنین آموزش رانندگان وانت‌بار اعلام کرد و افزود: چهارشنبه این هفته آموزش موتورسواران با استفاده از کلاه ایمنی با همکاری پلیس راهور اجرایی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت:‌ 28 آبان ماه نیز دوره آموزشی ارتقای رانندگی برای رانندگان وانت‌بار را برگزار خواهیم کرد تا زمینه ارتقاء و بهبود شرایط را شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :