استاندارایلام:
استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور مطلوب نسیت، گفت: باید توجه بیشتری به سیستم کتاب و چاپ و نشر شود.
کد خبر: ۱۳۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲ 17 November 2015

 استاندار ایلام با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور مطلوب نسیت، گفت: باید توجه بیشتری به سیستم کتاب و چاپ و نشر شود.

به گزارش تابناک ایلام ، محمدرضا مروارید امروز در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب و چاپ و نشر استان ایلام، اظهار داشت: ساز و کار مناسبی در حوزه نشر و چاپ در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه افرادی که در حوزه کتاب و چاپ و نشر فعالیت می‌کنند به ندرت از وضعیت مالی خوب برخوردار هستند، افزود: کتاب معجزه خاتم پیامبران است و علما نیز با کتاب مانوس بوده‌اند.

استاندار ایلام عنوان کرد: امروزه فضای مجازی رقیب جدی کتاب و کتابخوانی است و لازم است توجه بیشتری به حوزه چاپ و نشر و کتاب در کشور شود.

وی گفت: باید تلاش شود که بیش از گذشته در حوزه چاپ و نشر و کتاب کار شود چرا که اکنون وضعیت مطلوبی در این حوزه وجود ندارد.

مروارید با بیان اینکه در ابتدای انقلاب توجه به کتاب و کتابخوانی بسیار زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی شود و کتاب‌هایی چاپ شود که در بین مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: لازم است که کتاب‌ها رده‌بندی شوند و کتاب‌هایی چاپ شوند که ماندگاری بیشتری دارند و همین کتاب‌ها را با کیفیت بهتر به چاپ رساند.

استاندار ایلام عنوان کرد: افرادی که در حوزه کتاب و چاپ و نشر فعالیت می‌کنند در واقع به ارتقای فرهنگ جامعه کمک می‌کنند و فعالیت در این عرصه مادی نیست.

وی با اشاره به اهمیت کتابخوانی در جامعه افزود: هر اندازه که میزان و سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیشتر شود فرهنگ جامعه نیز ارتقا پیدا می‌کند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :