رئیس بیمارستان امام جعفر صادق (ع) میبد گفت: در شش ماهه نخست امسال 627 زایمان در این بیمارستان انجام شد .
کد خبر: ۱۳۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 18 November 2015

به گزارش تابناک یزد،ناصر اقایی در جریان بازدید فرماندار شهرستان از این بیمارستان افزود: 217 مورد از زایمانها در بخش ان آی سی یو پذیرش شده اند .

وی اظهار داشت: 55 درصد این زایمان ها بومی و 45 درصد غیر بومی و از شهرستان های اردکان ،یزد و سایر نقاط استان بوده که زایمانشان در یزد انجام و برای بستری در بخش ان ای سی یو به میبد مراجعه کردند.
اقایی بیشترین علت بستری نوزادان در بخش ان آی سی یو را نارسی و بیماری های غشای هیالن و بیماری های مادرزادی و همچنین عفونت برشمرد و افزود: این نارسایی ها از بدو تولد در نوزاد است و بعد از 6 تا 7 روز بستری و مراقبت های لازم برطرف می شود.
وی تصریح کرد:برای پیشگیری از نوزادان نارس به مراقبت های ویژه دوران بارداری نیاز است و مادران باردار باید آزمایش های پیشگیری از عفونت و مشاوره ژنتیک را جدی بگیرند چرا که 3تا 5درصد مشکلات نوزادان نقص ژنتیکی است و آنهایی که ازدواج های فامیلی دارند باید به این مقوله بیشتر توجه کنند.
رییس بیمارستان میبد افزود: مادرهایی که درسن خیلی پایین و یا بالای 35 سال هم باردار می شوند نیاز به مراقبت های ویژه دارند تا در طول زایمانشان مشکل نداشته باشند .
وی با بیان اینکه بیمارستان میبد از بیمارستانهایی است که از گذشته بخش ان ای سی یو آن فعال است گفت :بیمارستان امام جعفرصادق (ع) با ظرفیت 6 تخت بستری در بخش ان آی سی یو امکانات لازم را در ارائه خدمات به زنان باردار دارد.
آقایی تصریح کرد: تنها کمبود بخش اطفال بیمارستان دستگاه آنکوباتور یا نگهداری نوزاد بود که با همت خیر میبدی به مبلغ 21 میلیون تومان تامین شد .
وی افزود: زمانی که نوزاد به کار تخصصی نیاز داشته باشد در این دستگاه قرار می گیرد و به مرکز استان انتقال می یابد .
فرماندرا میبد هم با مشاهده تعدادی از نوزادان بستری در بخش ان آی سی یو گفت: خوشبختانه بیمارستان امام جعفر صادق میبد با وجود پزشکان و کارکنان متعهد و خیرین از امکانات و خدمات مناسبی در حوزه نوزادان برخوردار است .
حفلاح با حضور در بخش اطفال بیمارستان امام جعفر صادق (ع) از خدمات شبانه روزی پزشکان، متخصصین و پرستاران بخش ان ای سی یو قدردانی کرد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :