استاندار در دانشگاه محقق اردبیلی:
مجید خدابخش در همایش استانی «آشنایی با قوانین، مقررات و نهادهای حامی کسب و کار مبتنی بر فناوری و دانش بنیان» گفت: به علت محدودیت ظرفیت اشتغال دولتی، نباید به دولت به عنوان محل اشتغال توجه شود و با اجرای اصل 44 قانون اساسی، توجه دولت به توسعه بخش خصوصی زیاد شده است.
کد خبر: ۱۳۱۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 18 November 2015
استاندار اردبیل گفت: دولت با حمایت از شرکت های دانش بنیان فرصت بی نظیری را برای اشتغال جوانان ایجاد کرده است و بدون استفاده از آن، اشتغال تمام تحصیل کردگان میسر نخواهد شد.

به گزارش تابناک اردبیل، مجید خدابخش روز چهارشنبه در همایش استانی «آشنایی با قوانین، مقررات و نهادهای حامی کسب و کار مبتنی بر فناوری و دانش بنیان» در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: به علت محدودیت ظرفیت اشتغال دولتی، نباید به دولت به عنوان محل اشتغال توجه شود و با اجرای اصل 44 قانون اساسی، توجه دولت به توسعه بخش خصوصی زیاد شده است.

وی اظهار کرد: تعدد و تکثر دانشگاه ها و رشته های دانشگاهی موجب تربیت جوانان فارغ التحصیل و شمار جوانان جویای کار نسبت به 50 سال قبل شاید صد برابر شده است.

استاندار بیان کرد: با این اوصاف تنها راه حل مطمئن برای ایجاد اشتغال، توسعه حوزه کار و تولید مبتنی بر فناوری و دانش بنیان است و باید با تکیه بر فکر خلاق و تولید متنوع از یک ماده خام در این حوزه فعالیت کرد.

خدابخش ادامه داد: یک کشاورز در منطقه مغان بابت کار و تولید در مزرعه سالانه حدود 130 میلیون ریال درآمد دارد در صورتی که با تکیه بر تولید دانش بنیان و کار و تولید در گلخانه، می توان این درآمد را به 30 میلیارد ریال افزایش داد.

او پارک علم و فناوری را به جهت دارا بودن معافیت و تسهیلات قانونی به عنوان منطقه آزاد مشاغل دانش بنیان توصیف کرد و حوزه های هوافضا، آی تی، بیوتکنولوژی و نانو را از بسترهای کار و تولید مبتنی بر فناوری و دانش بنیان برشمرد.

استاندار اردبیل افزود: دولت از دو سال قبل با تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی با داشتن 30 هزار میلیارد ریال اعتبار از جوانان خلاق و دارای ایده در عرصه دانش بنیان با پرداخت تسهیلات کم بهره حمایت می کند.

خدابخش ادامه داد: با دعوت از شرکت ها و فعالان خلاق حوزه کار و تولید مبتنی بر فناوری و دانش بنیان به استان در آینده، زمینه آشنایی بیشتر جوانان جویای کار با این حوزه فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: تولید و بسته بندی محصول باید بر اساس سلیقه ها و فرهنگ مناطق مقصد صادرات انجام گیرد و کشور روسیه با 300 میلیون نفر جمعیت در شرایط تحریم از سوی اتحادیه اروپا و به لحاظ روابط خوب با جمهوری اسلامی ایران، می تواند مقصد مناسبی برای صادرات کالا باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :