رئیس هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان با اشاره به اینکه استفاده از داروها و مکمل‌های انرژی‌زا در باشگاه‌ها ممنوع و همگی غیرقانونی است، گفت: کمیسیون بازرسی و کارشناسان ورزش و جوانان هر هفته دو روز از باشگاه‌ها بازرسی دارند.
کد خبر: ۱۳۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲ 19 November 2015

رئیس هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان با اشاره به اینکه استفاده از داروها و مکمل‌های انرژی‌زا در باشگاه‌ها ممنوع و همگی غیرقانونی است، گفت: کمیسیون بازرسی و کارشناسان ورزش و جوانان هر هفته دو روز از باشگاه‌ها بازرسی دارند.

به گزارش ایسنا؛ "مرتضی خدابنده‌لو"اظهار کرد: استقبال از رشته بدنسازی‌و‌پرورش اندام در همدان بسیار خوب و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کبودراهنگ، فامنین، رزن، اسدآباد، ملایر، نهاوند و تویسرکان در این رشته فعال هستند، افزود: در شهر همدان 71 باشگاه و در استان 171 باشگاه در رشته بدنسازی‌و‌پرورش اندام فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رشته ورزشی پرورش اندام و بدنسازی را می‌توان از دو بعد همگانی و قهرمانی مطرح کرد، افزود: این رشته از بعد قهرمانی جزو رشته‌های مدال‌آور در سطح‌های آسیایی و جهانی است و از بعد همگانی نیز می‌تواند به سطح سلامت جامعه کمک کند.

خدابنده‌لو بیان کرد: افراد می‌توانند در این رشته از سن 15 سالگی تا 80 سالگی فعالیت داشته باشند چراکه این رشته محدودیت سنی ندارد و همواره مشاهده می‌شود که در مسابقات پیشکسوتان افراد با سن 74 سال نیز شرکت می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان با بیان اینکه خوشبختانه اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان استان همدان با توجه به مشکلات عدیده‌ای که دارد حمایت‌های خوبی را از این رشته ورزشی داشته، گفت: اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان تا حد امکان به هیأت بدنسازیو‌پرورش اندام کمک کرده و باعث موفقیت‌‌های این رشته ورزشی شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر باشگاه‌های بدنسازی‌و‌پرورش اندام به عهده اداره‌کل ورزش و جوانان است، عنوان کرد: از طرف هیأت، نظارتی بر روری باشگاه‌ها وجود ندارد.

خدابنده‌لو در پاسخ به این سوال که در صورت بروز هر گونه مشکل برای ورزشکاران باید به کجا مراجعه کنند؟ تصریح کرد: چنانچه زمانی مشکلی برای ورزشکاران پیش آید و از باشگاه‌ها شکایتی داشته باشند می‌توانند به اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان مراجعه کنند تا به مشکل آنها به راحتی رسیدگی شود.

رئیس هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان اظهار کرد: همچنین مبالغ دریافتی باشگاه‌ها از ورزشکاران نیز توسط اداره‌کل ورزش‌و‌جوانان و تعزیرات مشخص می‌شود که خوشبختانه باشگاه‌ها از مبلغ تصویب شده نیز مبلغ کمتری دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به مصرف داروهای نیروزا، افزود: متاسفانه داروهای نیروزا در باشگاه‌ها توسط مربیان و ورزشکاران استفاده می‌شود و یکی از بهترین راه‌های مبارزه با این اتفاق برگزاری کارگاه‌ها و آگاه کردن خانواده‌ها و ورزشکاران از مضرات این داروها است.

خدابنده‌لو افزود: همچنین سازمان غذا و دارو می‌تواند مکمل‌های غذایی را بین ورزشکاران و مربیان معرفی کند تا آنها بتوانند از مکمل‌های دارویی استاندارد استفاده کنند چراکه مکمل‌های تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد.

رئیس هیأت بدنسازی‌و‌پرورش اندام استان همدان عنوان کرد: ورزشکاران به پروتئین نیاز دارند و می‌توانند به جای اینکه از چندین نوع غذای دارای پروتئین استفاده کنند از پودر پروتئین استفاده کرده به شرطی که آن مکمل اصل باشد چراکه یکسری افراد سودجو جنس‌های تقلبی وارد بازار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از داروها و مکمل‌های انرژی‌زا در باشگاه‌ها ممنوع و همگی غیرقانونی است، گفت: کمیسیون بازرسی و کارشناسان ورزش و جوانان هر هفته دو روز از باشگاه‌ها بازرسی دارند.

خدابنده‌لو تصریح کرد: ورزشکارانی که در این رشته از این داروها استفاده می‌کنند به دنبال سلامتی نیستند و این امر و استفاده از این داروها قانونی نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :