معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف در همدان نیازمند بهره‎گیری از علم است، گفت: ۸۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند
کد خبر: ۱۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ 14 March 2015

معاون عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف در همدان نیازمند بهرهگیری از علم است، گفت: ۸۰ درصد مشترکان

به گزارش تسنیم؛  محمودرضا عراقی در مراسم تجلیل از بازنشستگان شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: ایران وارد دوره خشکسالی ۳۰ ساله شده که تاکنون ۱۴ سال آن سپری شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از چند سال گذشته بارش مناسبی نداشته است، گفت: بارش‌های استان همدان امسال به طور متوسط نزدیک به ۱۵۳ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش داشته است.

عراقی با بیان اینکه در زمستان سالهای گذشته کمترین بارش مربوط به سال ۸۷ با ۵۶ میلیمتر بوده است، عنوان کرد: اما زمستان امسال وضعیت بحرانیتر شده و میزان بارش در این فصل نزدیک به ۲۸ میلیمتر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید صرفهجویی لازم را در مصرف آب داشته باشند، تصریح کرد: خوشبختانه ۸۰ درصد مشترکان شرکت آبفا استان همدان الگوی مصرف را رعایت کرده و از مابقی نیز میخواهیم با توجه به منابع محدود آبی مصرف خود را کاهش دهند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه بیش از ۶۲۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان امسال مسدود شده است، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد منابع آبی استان همدان در بخش کشاورزی مصرف می‏شود که صرفهجویی ۱۰ درصدی در این بخش مشکلات تامین آب شرب استان را برطرف می‏کند.

وی با اعلام اینکه استان همدان در اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی آبی یکی از استانهای موفق در کشور بوده است، تصریح کرد: امسال نزدیک به ۹ هزار هکتار از اراضی استان همدان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدهاند که با این رقم آمار تجهیز اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشار به ۱۲۰ هزار هکتار رسیده است.

عراقی تاکید کرد: برخی میگویند که استان همدان دچار بحران یا تنش آبی در سالهای آینده می‏‌شود ولی باید اعلام کرد بحران آب در استان همدان از سالهای گذشته آغاز شده و امروز در این تنش آبی قرار داریم.

وی عنوان کرد: با افزایش جمعیت، تغییر اقلیم و الگوی مصرف در استان همدان نیاز به تولید و تامین آب نیز افزایش مییابد که کارکنان شرکت آبفا و آب منطقهای در این راستا اقدامات لازم را دارند ولی نیاز است مردم نیز با صرفهجویی شرکتهای خدماترسان را در تامین آب کمک کنند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :