ميثم محسني كوتنائي: شاید سر و صدای زیادی نداشته باشند اما کارهای زیربنایی و پایه‌ای که انجام می‌دهند آن‌ها را به رشته‌ای نمونه و مدعی رسیدن به صدر جدول ورزش‌های موفق مازندران تبدیل کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷ 20 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، صحبت از شمشیربازی است؛ رشته‌ای که هر چند تاریخی طولانی در مازندران ندارد، اما موفقیت‌های کم‌نظیر و بی‌مانندش، آن‌ها را صاحب ادعای برتری کرد. فراهم کردن فرصت‌های انجام حرفه‌ای این رشته در شهرهای استان، علاقه‌مندان این رشته را برای حضور حرفه‌ای در آن وسوسه می‌کند. در حال حاضر در شهرهای ساری و قائمشهر، شمشیربازان موقعیت خوبی دارند تا با یادگیری گام‌های اولیه ورود و حضور حرفه‌ای در این رشته، خود را به مرز قهرمانان تاریخ‌سازی چون «مجتبی عابدینی» نزدیک کنند.


عابدینی که اصلیتی سوادکوهی دارد، پیشتاز مدال‌آوری شمشیربازی مازندران است که حضورش در مسابقات معتبر جهانی و حتی المپیک دیگر جای تعجبی به همراه ندارد. همین شرایط مطلوب است که امیدواری‌ها را به کسب موفقیت‌های بیشتر این رشته افزایش می‌دهد. مدیریت درست و به‌دور از حاشیه شمشیربازی در مازندران را باید یکی از رازهای اصلی این رشته دانست. آن‌ها همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا شمشیربازی را در همه شهرهای استان همگانی کنند.


  البته گرانی وسایل و ابزار انجام این رشته، از دلایل عمده کم‌تحرکی بیشتر شهرهای مازندران به حساب می‌آید که به حمایت بیشتر مسئولان استانی برای رسیدن به حداقل‌های انجام آن نیاز است. به نظر می‌رسد در دیگر شهرهای استان هم علاقه‌مندانی باشند که تمایل به حضور حرفه‌ای در شمشیربازی دارند. یکی از مشکلات مربوط به توسعه شمشیربازی، نیازمندی این رشته به فضای اختصاصی است.  بر خلاف رشته‌های دیگر که در یک سالن ورزشی چند رشته می‌توانند تمرینات خود را برگزار کنند، شمشیربازی رشته‌ای است که به دلیل تعبیه پیست ویژه، باید دارای سالنی باشد که جز این رشته، ورزش‌های دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند، به همین دلیل است که فقط در ساری و قائمشهر باشگاه‌هایی برای انجام شمشیربازی راه‌اندازی شده است.  برگزاری طرح‌های ویژه استعدادیابی دیگر برنامه‌ای است که می‌تواند به گسترش و پیشرفت بیش از پیش رشته‌ای بینجامد که به یقین در سال‌های آینده از آن بیشتر خواهیم شنید.


مدال‌آوری و موفقیت شمشیربازان جوان مازندرانی در رقابت‌های قهرمانی کشور، یکی از گام‌های طی شده این هیأت کم حاشیه و با برنامه مازندران است. مسئولیت هدایت و مدیریت این رشته بر عهده پدر و پسری است که سال‌هاست فقط می‌خواهند برنامه‌های تدوین شده خود و همچنین طرح‌های مورد نظر و پذیرش فدراسیون را اجرا کنند.
فدراسیون شمشیربازی هم باید نگاه‌هایش را به مازندران و هیأت فعال و همیشه کوشایش تغییر دهد. در کنار این‌ها نباید از عنایت ویژه اداره کل ورزش و جوانان مازندران به سادگی و آسانی گذشت. حسین‌زادگان نشان داده که فارغ از نام رشته‌ها، فقط می‌خواهد هیأت‌های با برنامه و هدفمند را به سامانی بیشتر برساند که در این بین یه یقین شمشیربازی از سهم برتری برخوردار خواهد بود.

 مازندلیگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :