مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به ضرورت وجود چرخه اجرای خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد گفت: بیش از 86 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفته اند.
کد خبر: ۱۳۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 21 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی با بیان اینکه بسته خدمتی بیمه‌شدگان روستایی ارتقاء پیدا کرده است، اظهار داشت: امسال، توجه ویژه به بحث بهداشت دهان و دندان در اولویت کاری بیمه سلامت استان یزد است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به بهداشت دهان و دندان گفت: از نیمه دوم امسال خدمات آموزشی ویژه بهداشت دهان و دندان و اقدامات پیشگیرانه پوسیدگی دندان تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفت.

دریجانی ماندگاری پزشکان متخصص در روستاها را از جمله دستاوردهای طرح تحول سلامت در روستاهای استان یزد دانست و بیان کرد: در حوزه پزشکی و درمانی، تمام روستاها و شهرستان‌های استان یزد در وضعیت مطلوب هستند.

وی با اشاره به ضرورت وجود چرخه اجرا درارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان یزد افزود: بیش از 36 درصد مراجعه کنندگان مراکز درمانی یزد، غیر بومی است، که پزشکان یزدی بدونه اطلاع از سوابق مکتوب بیماری، نسبت به درمان و ویزیت بیماران اقدام می کنند.

دریجانی ارائه خدمات بیمه‌ای به اتباع خارجی را، از دیگر اقدامات در دستورکار بیمه سلامت در یزد عنوان کرد و اظهار داشت: اتباع خارجی که دارای مجوز رسمی از اداره کل اتباع استان هستند به سه دسته بیماران خاص، آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر تقسیم و نسبت به پوشش بیمه‌ای آن‌ها اقدام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت یزد با اشاره به پرداخت حق بیمه اتباع خارجی از سوی کمیساریای سازمان ملل، تصریح کرد: در استان یزد به اتباع خارجی آسیب پذیر و غیرآسیب پذیر فقط خدمات بستری و برای بیماران خاص، دفترچه بیمه درمانی صادر می شود.

دریجانی رضایتمندی بیمه‌شدگان، بیمه‌سلامت را از جمله مهمترین اهداف اداره کل بیمه سلامت در استان یزد دانست و عنوان کرد: تاکنون بیش از 86 هزار و 430 نفر با سرانه 14 میلیارد تومان در استان یزد تحت پوشش بیمه‌سلامت همگانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به ضرورت رضایتمندی بیمه شدگان ادامه داد: اداره کل بیمه سلامت یزد با راه‌اندازی شماره تماس 36289391 و شماره 36289390 آماده ارائه مشاورههای درمانی، بیمه‌ای و هدایت بیمه‌شدگان به مراکز درمانی در استان یزد است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :