کد خبر: ۱۳۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 22 November 2015
مدیرکل بحران استانداری البرز از برگزاری مانور زلزله در مدارس استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌مهدی مهرور ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه دانش‌آموزان از مهمترین افرادی هستند که می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم در مواقع بحران در کاهش خسارات نقش اساسی داشته باشند.

وی ادامه داد: با ارائه آموزش‌ها به دانش‌آموزان این آموزش‌ها به خانواده‌ها نیز انتقال داده می‌شود و در مواقع بحران می‌تواند سهم مهمی را در کاهش تلفات جانی و خسارات داشته باشد.

مدیرکل بحران استانداری البرز با بیان اینکه در گذشته تنها ارائه آموزش‌ها از سوی کارشناسان در مدارس انجام می‌شد افزود: در این راستا و با تمهیدات اندیشیده شده مانور زلزله در مدارس استان البرز برگزار می‌شود.

مهرور خاطرنشان کرد: برای برگزاری این مانور در مدارس نیازمند دریافت مجوزهای لازم بودیم که در این راستا این مجوزها نیز اخذ شده است.

وی با اشاره به جمعیت 420 هزار نفری دانش‌آموزان در مدارس گفت: این جمعیت اگر آموزش‌های دقیق را ببینند می‌توانیم در مواقع حوادث و تا رسیدن نیروهای امدادی از توان نیروهای آموزش دیده استفاده کنیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز نقش آموزش‌های مقابله با زلزله را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل برگزاری مانور زلزله در مدارس این استان است.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری این مانور اندیشیده شده است افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با آموزش و پرورش و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود8 آذرماه این مانور در سطح مدارس استان اجرایی شود.

مهرور ایمن سازی مدارس، نحوه خروج از مراکز آموزشی به هنگام حادثه طبیعی زلزله و ...را از جمله نکات آموزشی مورد توجه در این مانور عنوان کرد.

* 8 نقطه از استان البرز مانور زلزله برگزار می‌شود

مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در 8 نقطه از استان البرز مانور زلزله در مدارس برگزار می‌شود افزود: این مانور با حضور کارشناسان و مدیران امداد و نجات برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی