بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که از شهرستانهای مختلف استان تهیه و منتشر می شود.
کد خبر: ۱۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 22 November 2015

جذب 7 نفر پزشک متخصص در بوکان

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی : مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: 7 نفر پزشک متخصص در رشته های گوش و حلق و بینی، رادیولوژی و سونوگرافی، داخلی، عفونی ، پوست، نورولوژی و کودکان جذب شده و در هفته جاری کار خود را آغاز خواهند کرد.

محمدمقصدحق به خبرنگار تابناک گفت: با جذب متخصص رادیولوژی مشکل مراجعین به واحد سونوگرافی حل می شود هیچ بیماری به خارج از بیمارستان برای این خدمت ارجاع نخواهد شد و حتی توانایی ارائه خدمت به بیماران بیرون از بیمارستان نیز وجود دارد.

مقصدحق افزود : درمانگاه تخصصی در شیفت عصرها نیز با حضور متخصصان در رشته های قلب، کودکان، نورولوژی،داخلی، جراحی عمومی و گوش و حلق و بینی دایر می شود و بیماران می توانند با مراجعه به درمانگاه تخصصی با تعرفه دولتی از این خدمان بهره مند شوند.

وی در مورد تعداد متخصصین شاغل در بیمارستان بوکان اظهار داشت: با اضافه شدن این 7 نفر تعداد متخصصین شاغل در بیمارستان بوکان به 47 نفر افزایش یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان اضافه کرد: یک نفر دندانپزشک کودکان نیز جذب شده که در حوزه بهداشت کار خود را شروع کرده که عمده فعالیت این متخصص در زمینه سلامت دهان و دندان دانش آموزان می باشد.

شایان ذکر است ؛ بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان دارای 140 تخت فعال و بخش های جراحی مردان،جراحی زنان، زایمان، دیالیز، اورژانس، دو اتاق عمل، ICU،CCU، نوزادان، کودکان، داخلی می باشد و طرح توسعه آن به 250 تختخوابی در حال اتمام است.


آذربایجان غربی رتبه هشتم اشتغال معدن در کشور را دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی از نظر اشتغال در معدن رتبه هشتم کشوری را دارد.

جعفرصادق اسکندری با اشاره به وضعیت موجود معادن استان آذربایجان غربی گفت : تا پایان سال گذشته تعداد معادن استان 486 واحد با سرمایه‌گذاری دو هزار و 170 میلیارد ریال و اشتغال پنج هزار و 467 نفر بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی افزود: آذربایجان‌غربی از نظر تعداد معدن رتبه پنجم و از نظر اشتغال رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه اخذ رتبه پنجم کشوری استان در پروانه‌های بهره‌برداری معادن به عوامل متعددی بستگی دارد، بیان کرد: گستردگی جغرافیایی آذربایجان‌غربی به نسبت سایر استان‌ها، قطبی بودن استان در سنگ‌های تزئینی به لحاظ ساختار زمین شناختی و نیز نیاز به سرمایه‌گذاری پایین در مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن مذکور از جمله آن عوامل است.

اسکندری گفت: بنابراین اگر زیرساخت‌ها ایجاد شده و فناوری‌های جدید وارد شود و علاوه بر آن، اگر کنترل واردات سنگ به استان انجام و تسهیلات بانکی فراهم شود، ارتقاء به رتبه بالاتر نیز مقدور می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان مهمترین مواد معدنی استان براساس ساختار زمین‌شناسی و مطالعات انجام شده اظهار داشت: هم‌اکنون سنگ‌های تزئینی با تنوع بالا، معادن سنگ لاشه و ساختمانی با گستردگی بسیار و نیز معادن فلزی تیتان، آهن، کرومیت در استان وجود دارد.

اسکندری در پایان افزود: از 68 نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور 51 نوع در استان شناسایی شده که 20 نوع در حال اکتشاف و 31 نوع در حال بهره‌برداری بوده است.


تا 2/5 سال آینده پتروشیمی میاندوآب به بهره برداری می رسد

مدیر عامل پتروشیمی میاندوآب در بازدید فرماندار از این مجتمع اعلام کرد تا 2/5 سال آینده پتروشیمی میاندوآب به بهره برداری می رسد.

سهندعلی فلاح در این بازدید با ارائه گزارش عملکرد گفت : از ابتدای تحویل پروژه  تقویم کاری تهیه شده که بر اساس آن عمل میکنیم و شرکت مونتاژ مشخص شده و آگهی مناقصه شرکت فنی برای شروع کارهای اجرایی نیز در روزهای آینده  منتشر می شود.
وی افزود: منابع مالی تدوین و راه دسترسی به منابع مشخص شده است و در بحث منابع مالی مشکلی نداریم.

امیری فرماندار میاندوآب با اعلام رضایت از عملکرد این مجموعه اعلام کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات  پتروشیمی را در سطح شهرستان، با طرح در کارگروههای تخصصی مرتفع کنیم.

امیری افزود کمیته سرمایه گذاری شهرستان را تشکیل داده ایم و از سرمایه گذاران دعوت کرده ایم تا به شهرستان میاندوآب باز گردند تا با راه اندازی صنایع پایین دست پتروشیمی و سرمایه گذاری در صنایع مرتبط با آن شاهد جهش توسعه در منطقه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :