جانشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر پاک این شهید در سال 90 به عنوان شهید گمنام در نکا دفن شده است و امروز به کمک آزمایش DNA شناسایی شد.
کد خبر: ۱۳۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 02 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، علیرضا یدالله‌پور امشب در حاشیه دیدار با خانواده شهید علی‌نقی روحی اظهار کرد: این شهید بزرگوار در سال 64 به جبهه‌های نبرد اعزام شد و در سال 67 در تک دشمن برای بازپس‌گیری فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی افزود: با توجه به زمان بسیار کم بین تفحص و تدفین شهدای گمنام، از مغز استخوان آنان نمونه‌گیری شده و بر اساس آزمایش DNA با خانواده‌هایی که شهدای آنان در منطقه مزبور به شهادت رسیدند، مقایسه می‌شود.
جانشین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه در دوره جاری دو شهید از مازندران شناسایی شدند، تصریح کرد: به‌جز شهید روحی، شهید بیژن حافظی اهل آمل نیز شناسایی شد که در قطعه شهدای گمنام بهشت زهرا (س) تدفین شده است.
یدالله‌پور با بیان اینکه پیکر شهید روحی در سال 94 در نکا دفن شده است، ادامه داد: اعلام شناسایی پیکر شهدا در ستاد تفحص همگی بر اساس مدارک ژنتیک آزمایشات DNA انجام می‌شود و در مورد شهید روحی نیز همین‌طور بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه برنامه استقبال از خانواده شهید روحی ساعت 3 عصر روز چارشنبه 11 آذر در نکا برگزار می‌شود، گفت: پیکر این شهید در کنار دو شهید گمنام دیگر مدفون است، بارگاه و یادمانی نیز برای آنان ساخته شده و زیارتگاه مردم منطقه است.
بلاغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :