همزمان با روز اربعین حسینی؛
همزمان با روز اربعین حسینی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کرمانشاه برگزار و فریادهای 'لبیک یا حسین' در آسمان این شهر طنین انداز شد.
کد خبر: ۱۳۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 02 December 2015
همزمان با روز اربعین حسینی اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در کرمانشاه برگزار و فریادهای 'لبیک یا حسین' در آسمان این شهر طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایشان، کرمانشاه غرق در عزا و ماتم بود و اجتماع عظیم عزاداران حسینی (ع) در مسجد جامع این شهر با حضور آحاد مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که از ساعت 10 صبح آغاز و تا هنگام اذان ظهر ادامه یافت، خیل عظیم عزاداران حسینی در غم چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان به سوگواری و سینه زنی پرداختند.

در اجتماع عزاداران حسینی (ع) چند تن از مداحان اهل بیت (ع) خاندان رسالت به مرثیه سرایی پرداختند و مردم کرمانشاه همنوا و همراه با زائران میلیونی کربلای معلا، با زدن بر سر و سینه به سوگ نشستند.

فریادهای ' لبیک یا حسین ' عزاداران کرمانشاهی که بیانگر عهد و پیمان آن ها با سرور و سالار شهیدان بود نیز شور و حال معنوی خاصی به فضای مسجد جامع بخشیده بود.

در این مراسم چه بسیار حاجتمندانی را می شد دید که در گوشه گوشه مسجد جامع حضور یافته بودند و در خلوت خود امام حسین (ع) را شفیع خود در نزد خداوند متعال قرار داده بودند تا به حرمت خون حسین (ع) حاجت روا شوند.

مشابه این مراسم در تمام نقاط استان کرمانشاه برگزار شد و مردم به سوگواری برای حضرت سیدالشهدا (ع) پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :