حجت‎الاسلام عبادی: در صورتی که عرضه هواپیما به اندازه کافی باشد آزادسازی نرخ بلیط موثر است/ برنامه های دولت باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد/ اگر وقف‌ها خوب اداره شوند فرهنگ وقف احیا می‌شود/ تا دانشجو زنده است مرگ بر آمریکا از دانشگاه‌ها برداشته نمی‌شود
کد خبر: ۱۳۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 04 December 2015

امام جمعه موقت بیرجند توجه لازم به پژوهش را لازمه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که دولت اجرا می‌کند و مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد.

به گزارش تابناک، حجتالاسلام سید محمدباقر عبادی در خطبههای نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته بیرجند، با اشاره به پیاده پیمایی اربعین حسینی، گفت: 27 میلیون نفر از تمام دنیا از تمام ادیان برای راهپیمایی اربعین شرکت کردند و خود را به حرم امام حسین(ع) رساندند.

وی سبک زندگی اسلامی را یکی از معارف مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) و دین اسلام دانست و ادامه داد: بخشی از دین مبین اسلام مربوط به آیین و مراسمات است اما بخش بزرگی از آن مربوط به سبک زندگی و پیاده کردن آن است.

امام جمعه موقت شهر بیرجند، ضمن ابراز تاسف در خصوص عدم موفقیت بسیاری از دستگاه‌ها مانند آموزش و پرورش، حوزه‌ها، رسانه‌ها و سازمان تبلیغات اسلامی در تربیت و پرورش نیروی انسانی، تصریح کرد: عدم انزوا و بی‌نظمی از جمله اقدامات مربوط به نیروی انسانی است.

حجتالاسلام عبادی تاکید کرد: علاوه بر مراسمات باید اهتمام جدی در تربیت نیروی انسانی و تغییر سبک زندگی و نزدیک کردن سبک زندگی به زندگی امام حسین(ع) داشته باشیم.

وی با بیان اینکه غربی‌ها سعی می‌کنند زشتی‌های سبک زندگی خود را بر ایران تحمیل کنند، ادامه داد: تمام سبک زندگی غربی بر دنیاگرایی، دنیامحوری و تجمل‌پرستی است.

امام جمعه موقت شهر بیرجند تصریح کرد: در سبک زندگی غربی، غرب‌گرایی ترویج می‌شود نه جهان‌گرایی،در حالی که در دین اسلام تاکید بسیار بر همبستگی شده است.

حجتالاسلام عبادی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به 19 آذرماه آغاز هفته پژوهش و فناوری، گفت: پژوهش از مباحث مهمی است که در کشور مورد غفلت واقع شده است.

وی، توجه لازم به پژوهش را لازمه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که دولت اجرا می‌کند و مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در ادامه نیز با اشاره به 19 آذرماه روز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام راحل (ره)، ادامه داد: این شورا بسیار مهم و راهبردی است و می‌تواند سد محکمی در برابر دشمنان باشد.

حجتالاسلام عبادی با اشاره به 18 آذرماه به عنوان روز وقف، وقف را حسنه و صدقه جاریه برای انسان دانست و بر احیا موقوفات تاکید کرد و گفت: اگر وقف‌ها خوب اداره شوند فرهنگ وقف نیز احیا می‌شود.

وی با اشاره به 16 آذرماه روز هواپیمایی، آزادسازی نرخ بلیط هواپیما در این شرایط را کاری غیر کارشناسی و ظلم دانست و تصریح کرد: در صورتی که عرضه هواپیما به اندازه کافی باشد آزادسازی نرخ بلیط موثر است اما در حال حاضر هواپیما در سطح کشور کم است و انجام این کار غیر کارشناسی است.

امام جمعه موقت شهر بیرجند با اشاره به 16 آذرماه روز دانشجو، گفت: تا دانشجو زنده است مرگ بر آمریکا از دانشگاه‌ها برداشته نمی‌شود و دانشجویان فریاد ضد استکبار سر می‌دهند.

حجتالاسلام عبادی افزود: انقلابی‌ترین و متدین‌ترین انسان‌ها در کرسی‌های تدریس دانشگاه ها هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :