معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در هر شهرستان استان فارس یک بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود که در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۴۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 06 December 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:جمشید معینی با بیان اینکه این سیاست را با جدیت در استان دنبال می کنیم بیان داشت:بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم اماکن و آثار شاخصی که در هر شهرستان قابلیت تبدیل به بازارچه صنایع دستی دارند، به عنوان محل مناسبی برای عرضه ، نمایش و فروش هنرهای سنتی هر منطقه تبدیل شوند.

وی افزود: تاکنون نجارخانه میراث فرهنگی فارس در محور زندیه در شیراز ، کاروانسرای کنار تخته در شهرستان کازرون و یا در کنار مجموعه های جهانی تخت جمشید و پاسارگاد و جنوب استان به عنوان ظرفیت های مناسبی برای تحقق این مهم شناسایی شده است که به زودی در این مکان ها بازارچه دائمی صنایع دستی راه اندازی می شود.

معینی اظهارداشت: عرضه محصولات و تولیدات هنرهای سنتی فارس در اماکنی که مورد استقبال گردشگران است یک ضرورت به شمار می رود زیرا گردشگران علاوه بر آشنایی با جاذبه های گردشگری از نزدیک با تولیدات دست ساز هنرمندان هر منطقه و شهرستان آشنا می شوند که این موضوع تاثیر بسزایی در شناخت دقیق ترگردشگران نسبت به هنرهای سنتی و رونق بخشیدن به مباحث اقتصادی صنایع دستی می شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :