دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل گفت: در آستانه 9 دی روز ملی بصیرت و دفع توطئه فتنه‌گران به همت بسیج هنرمندان استان اردبیل نخستین جشنواره تجلی بصیرت در اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵ 06 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارسدر اردبیل، مهران محمدی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «تجلی بصیرت» در اردبیل اظهار کرد: به همت سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل و به منظور پاسداشت حماسه انقلابی مردم در 9 دی 88، جشنواره فرهنگی هنری «تجلی بصیرت» در رشته‌ها و بخش‌های‌ مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تقویت رویش‌های فرهنگی هنری و ادبی انقلاب اسلامی است، گفت: 9 دی، حماسه پیوند عاشورایی مردم انقلابی ایران اسلامی با ولایت فقیه و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است بنابراین ضرورت دارد این حماسه همچنان به عنوان سند افتخار ملت زنده نگهداشته شود.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل یادآور شد: در 9 دی 88 مردم ایران در سراسر نقاط کشور با بصیرت و حضور آگاهانه، آرزوهای فتنه‌گران را نقش بر آب و چشم طمع دشمنانی که قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند کور کردند و این حضور باشکوه قلب‌های دوستان و یاران انقلاب اسلامی را گرما بخشید تا عزم و اراده آنان برای پاسداری از انقلاب اسلامی همچنان استوارتر باشد.

محمدی تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با همکاری و مشارکت سازمان‌های فرهنگی هنری استان، جشنواره «تجلی بصیرت» را برگزار می‌کند تا نقش خود در راستای ترویج فرهنگ ولایی ایفا کند.

این مسئول ادامه داد: این جشنواره که ناظر به موضوعات ولایتمداری، فتنه و بصیرت، حماسه انقلابی 9دی 88، نقش مردم در خنثی‌سازی فتنه 88، تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی، جنگ نرم و جبهه انقلاب و ... است، در سه بخش اجرایی می‌شود.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل گفت: بخش هنری شامل آواها و نواهای حماسی و انقلابی، فیلم مستند، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و در بخش ادبی شامل شعر، داستان کوتاه و خاطره نویسی خواهد بود.

محمدی بیان کرد: به منظور پاسداشت تلاش اصحاب رسانه، این جشنواره از یک بخش رسانه‌ای نیز برخوردار است که شامل گزارش، خبر تولیدی، یادداشت و سرمقاله و تحلیل خواهد بود.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 10 اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در خیابان ساحلی اردبیل، ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر سازمان بسیج هنرمندان استان و یا از طریق رایانامه به آدرس M.khabarha@gmail.com ارسال کنند.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل اهداف جشنواره را اهداف جشنواره تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در خصوص حماسه 9 دی، تقویت رویش های فرهنگی، هنری و ادبی انقلاب اسلامی و پاسداشت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بصیرت‌افزایی اعلام کرد.

محمدی یادآور شد: محورهای جشنواره نیز شامل ولایت مداری، فتنه و بصیرت، نقش مردم در خنثی سازی فتنه، حماسه 9 دی 88، جنگ نرم و چگونگی مقابله با آن و تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا 10 اسفندماه 94 است و آثار دریافتی پس از تایید اولیه توسط هیئت داوران در فاصله زمانی 15 الی 29 اسفندماه 94 ارزیابی خواهند شد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری تجلی بصیرت در اردبیل ادامه داد: هیئت داوران این جشنواره در بخش‌های سه گانه انتخاب شده‌اند و پس از اتمام زمان دریافت آثار کار بررسی و داوری آغاز خواهد شد تا اختتامیه جشنواره در فروردین 95 همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شده و برگزیدگان مورد تجلیل قرار گیرند.

محمدی عنوان کرد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات آثار می‌توانند به سایت بسیج هنرمندان استان اردبیل مراجعه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :