مروری بر مطبوعات امروز شانزدهم آذر ماه:
مطبوعات استان قم، دوشنبه 16 آذرماه جاری به موضوع های گوناگونی از جمله؛ ضرورت برند سازی صنایع دستی قم، احداث ۱۷۰ واحد مسکونی برای محرومان، شناسایی تخلف 29 واحد نانوایی در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد، تولید و توسعه محور اقتصاد مقاومتی، بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه های عمرانی، پرداخته اند.
کد خبر: ۱۴۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸ 07 December 2015
روزنامه همشهری

این روزنامه در مطلبی با عنوان اجرای فاز دوم بهسازی گذر خان به نقل از شهردار منطقه 7 قم از بهسازی اجرای فاز دوم پروژه بهسازی گذر خان به طول ۲۰۰ متر با اعتباری 3 میلیارد ریال خبر داد.

تولید و توسعه محور اقتصاد مقاومتی، دیگر عنوان این روزنامه است که در بخشی از آن می خوانیم: مقام معظم رهبری به عنوان طلایه‌دار و طراح احیای اقتصاد بومی متکی بر توانمندی و پشتوانه داخلی در صحبت‌های اخیر خود از روند اجرای فرامین مهم خود گلایه می‌کنند و تأکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی با توان بومی و بهره‌مندی از نخبگان و فرهیختگان داخلی دارند.

نوسازی محله‌ای از جنس تاریخ و خاطره، مسجد بیدهندی‌ها؛ پایگاه نیم قرن شاگردیِ مکتب حسین (ع)، اجرای طرح زیباسازی نماهای فرسوده در منطقه 3، ساخت منوریل به ارزیابی زیست محیطی نیازدارد، لزوم جذب نخبگان از سوی مدیریت‌شهری، والیبال قم بخش خصوصی را فراری می‌دهد، قم میزبان لیگ بر‌تر بسکتبال با ویلچر شد و بازگشت بسکتبال قم به دسته اول پس از ۴ سال غیبت، از دیگر عناوین روزنامه همشهری است.

روزنامه 19 دی

این روزنامه در مطلبی با عنوان نیازمند بازار هنر دستی در قم هستیم به نقل از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم منتشر کرده است در این مطلب حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی تاکید کرده است که مطلوب استان قم این است که نمایشگاه های ثابت و بازار هنر دائمی را در آن داشته باشیم چرا که آثاری که در قم تولید می شود بسیار ارزشمند می باشد.

توسعه صنایع کوچک اولویت استان قم در جذب سرمایه گذار، شناسایی تخلف 29 واحد نانوایی در زمینه عرضه خارج از شبکه آرد، کشف 12 هزار ثوب پوشاک قاچاق در قم، تمرکز شهرداری قم بر اجرای پروژه های نیمه تمام، تجلیل از معلولان موفق، تشییع پیکر هفت شهید مدافع حرم، رفتارهای دوگانه سیاسی، قرارداد 700 هزار نفر مردم تحت پوشش تامین اجتماعی قم، تخصیص بیش از 3.5 میلیارد اعتبار برای اجرای طرح های هادی روستایی در قم و بازتاب مراسم اربعین در رسانه های خارجی از جمله اخبار این روزنامه است.

در روزنامه 19 دی به نقل ازتولیت آستان حضرت معصومه(س) آمده است: برگزاری منظم مراسم اربعین روسیاهی برای آل سعود بود، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار اعضای کاروان موکِب آستان حضرت معصومه(س) در اربعین حسینی(ع) افزود: حضور آستان مقدس در عرصه خدمت رسانی به زائران حسینی(ع) در مسیر پیاده روی اربعین، تجربه ای ارزشمند در این عرصه بود. وی ادامه داد: حضور امسال آستان مقدس برای نخستین بار و برای کسب تجربه بود که لازم است برای برنامه های آتی، برنامه ریزی های بیشتری انجام تا با قدرت و به صورت ساماندهی شده تر چنین برنامه های فرهنگی برگزار شود. 

روزنامه ایمان

این روزنامه به نقل از سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر برند سازی هنرهای دستی تاکید کرد و گفت: هنرمندان در این عرصه ورود پیدا کنند. در این مطلب حسن بحرینی در حاشیه برگزاری دوره های آموزشی برندسازی و بازاریابی اظهار داشت: داشتن یک برند یا نام تجاری قدرتمند می تواند در معرفی و فروش صنایع دستی به هنرمندان استان کمک شایانی کند.

در روزنامه ایمان به ناگفته های جنتی از حاشیه ها سفر به قم منتشر شده است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتباط گرم و خوب با علمای قم گفت: بولتن هایی که علیه او تهیه می شود نمی تواند ارتباط او و قم را سرد کند. علی جنتی افزود: من خود را فرزند حوزه می دانم و ارتباط با مراجع قم جز و برنامه های مهم و روتین من است.

روزنامه شاخه سبز 

انتقال 24900 زائر از قم به مرزهای عراق، کسب رتبه نخست شرکت گاز استان قم در بخش پدافند غیرعامل ومدیریت بحران، کاشت گونه های متناسب با اقلیم قم، دست غیبی این کشور را از شر دشمن حفظ کرده است، شهروندان تخلفات را گزارش کنند، مدیریت شهری باید نیازها را به جامعه دانشگاهی انتقال دهد، بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه های عمرانی، هرس درختان با نظارت کارشناسان انجام می شود، لزوم تشکیل گروهی برای اجرای دستورات قرآن در جامعه، متاسفانه شاهد فقدان اخلاق در جامعه هستیم و باید نگاه واقع بینانه و جامع به مسائل استان داشت از جمله اخبار این روزنامه است.

در روزنامه شاخه سبز مطلبی با عنوان نشان دادن چهره های خشن از اسلام ظلمی بزرگ است از آیت الله صافی گلپایگانی منتشر شده است، که این مرجع تقلید با صدور پیامی به کنفرانس بین المللی اربعین امام حسین(ع)، و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در آلمان با اشاره به اینکه اسلام، دین صلح و خیرخواه همه بشریتّ است بیان کرد: آنهایی که چهره اسلام را خشن و بداخلاق نشان می دهند، فرسنگها با پیامبر رحمت فاصله دارد.

در این روزنامه به ماجرای جلوگیری از ورود آیت الله مکارم به عراق در دیدار رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه مطرح شده است. این مرجع گفته است: مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی به بنده پیشنهاد تدریس نهج البلاغه را داد که با توجه به کمبود وقت نتوانستم آن را قبول کنم درهمان شب درخواب دیدم که وارد عراق شدم، ولی شرط های عراقی جلوی ورود من را گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :