در فوتبال حرفه‌ای امروز که ارتباط تنگاتنگی بین آن و صنعت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ برقرار است و همه دولتمردان سعی دارند از این ظرفیت مهم برای تحقق اهداف خود حداکثر استفاده را ببرند باشگاهی که بالغ بر۱۰۰میلیارد تومان طی چند سال گذشته صرف آن شده است حداقل بهره‌وری را برای استان قم داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 09 December 2015
به گزارش تابناک قم، اگرچه با تغییر استاندار حرکت‌های خوبی برای حفظ این باشگاه در قم صورت گرفت اما در ادامه شیوه کار ناامیدکننده‌تر از پیش در جریان است که در استانی که در بخش نیروی انسانی متخصص در حوزه ورزش ظرفیت دارد جالب توجه است.  

حضور یک باشگاه حرفه‌ای چون صبا یک فرصت طلایی برای استان است که اگر تحت مدیریت علمی و آگاه به حوزه مدیریت ورزش قرار گیرد نه تنها هزینه‌های خود را به خوبی تامین می‌کند  بلکه خدمات قابل توجهی به جامعه در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارائه خواهد شد.  

روش مدیریتی حاکم بر باشگاه صبا شامل مدیریت سنتی و هزینه‌ای است که این باشگاه را به تهدیدی برای فوتبال و ورزش استان قم تبدیل کرده است. افزایش احساس عاطفی بین این باشگاه و مردم نیاز به یک کارعلمی در حوزه روان‌شناختی و مدیریت ورزشی دارد. از دست دادن ظرفیت مردمی باشگاه منافع اقتصادی آن را به خطر انداخته است به طوری که صبا مصرف کننده‌ای محض است که نمی‌تواند بازده قابل توجهی داشته باشد. 

حضور ستاره‌های فراوان و مربیگری مربی بزرگی چون علی دایی در این باشگاه ظرفیت بزرگی برای صبای قم است که از این ظرفیت نیز هرگز به درستی استفاده نشده و بازده چنین امتیازی باید به مراتب بیشتر از حضور ۲هزار نفری مردم در بازی‌های خانگی باشد. 

پیشنهاد می‌شود مسئولان استانی برای باشگاه صبا و استفاده از ظرفیت‌های آن وقت بگذارند و با دید کار‌شناسی و حضور متخصصین علوم ورزشی برای احیای همه ظرفیت هامغفول مانده آن اقدام کنند. بی‌توجهی به این ظرفیت‌های سبب می‌شود این باشگاه مراحل خروج از قم را باسرعت بیشتری طی کند و پاسخگویی به این اقدام احتمالی که بار‌ها به عنوان خط قرمز باشگاه مطرح شده است سخت خواهد بود و رسانه‌ها و کارشناسان ورزشی بی‌توجهی به این مهم را برنمی‌تابند.

اهالی ورزش قم منتظر اتفاقات آینده برای احیای صبا با حفظ باشگاه در قم و توسعه ارتباطات مردمی با شیوه‌های جدید مدیریتی بهتر از گذشته هستند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :