معاون اول رئیس جمهوری به خاطر ارائه خدمات مطلوب در خلق حماسه بزرگ اربعین از استاندار، مسئولان و مردم استان ایلام تقدیر کرد.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 09 December 2015
معاون اول رئیس جمهوری به خاطر ارائه خدمات مطلوب در خلق حماسه بزرگ اربعین از استاندار، مسئولان و مردم استان ایلام تقدیر کرد.
به گزارش تابناک ایلام،اسحاق جهانگیری در نشست شورای اداری استان البرز با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین و خلق حماسه بزرگ در آن و با اشاره به سفر خود به نجف و کربلا در ایام اربعین حسینی، تجمع عظیم اربعین را نادر و عجیب عنوان و اظهار کرد: وزارت کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان حج، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، ستاد عتبات و برخی استان ها از جمله خوزستان و بویژه استاندار ایلام و مسئولان استانی کار سنگینی انجام دادند و از همه آنها تقدیر می کنیم.
وی افزود: دولت تدبیر و امید ورود خوبی به این موضوع داشته و از زحماتی که کشیده شده تشکر می کند.
جهانگیری از تشکیل ستاد اربعین در وزارت کشور به دستور رئیس جمهوری خبر داد تا کارها ساماندهی شود، گرچه نمی خواهیم بگوییم که نواقصی نبوده است، اما کار بزرگی انجام شده و باید از همه دست اندرکاران تشکر کرد.
معاون اول رئیس جمهوری تجمع عظیم اربعین حسینی را نشانه ای از قدرت اسلام دانست و گفت: این تجمع می تواند و باید به نماد واقعی وحدت مسلمانان در جهان اسلام تبدیل شود.
وی خلق چنین صحنه های با شکوهی در اربعین حسینی را غیرقابل تصور دانست و گفت: باور نداشتیم در دوره ای میلیون ها انسان ازکشورهای مختلف و در شرایطی که عراق گرفتاری های زیادی دارد، در کربلا حضور یابند.
وی در ادامه با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری پیش از سفر به کربلا، گفت: خدمت حضرت آقا رسیدیم، از ایشان درباره ریشه و سابقه تاریخی این مراسم سوال کردم، معظم له و یکی از علمایی که در جلسه حضور داشت، فرمودند در گذشته راهپیمایی از نجف تا کربلا در روز اربعین حسینی (ع) از سوی علما و مراجع و عاشقان اهل بیت (ع) انجام می شد، اما حضور این حجم از مردم تنها در سال های اخیر مشاهده و در تاریخ ثبت شده است.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نا امنی های موجود در عراق و حضور کشورهای خارجی در این کشور به بهانه مبارزه با تروریسم، گفت: این کشورها گاهی به استقلال سیاسی عراق تعرض می کنند.
جهانگیری در ادامه با اشاره به خلق صحنه های بی بدیل در جریان راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی و در مسیر کربلای معلی از استانها و شهرهای مسیر در ایران و عراق تا بارگاه حضرت سید الشهدا ع گفت: مردم با اصرار برای زائران امام حسین (ع) خوراکی و شرایط اسکان را فراهم می کنند.
جهانگیری نگاه ویژه علما و اندیشمندان به این آئین باشکوه را ضروری دانست و اظهار داشت: باید بتوانیم سال های آتی این مراسم را با شکوه بیشتری برگزار شود.
لازم به ذکر است که در ایام اربعین بیش از دو میلیون و صد هزار نفر از مرز مهران تردد داشتند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :